Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Innehåll i fiskdammspåsar???? Förslag någon?

Skrivet av Amanda m Tuva 020214 & Love 031025
På söndag så ska vi ha 1 års kalas för Love då kompisar med barn kommer (släkten får komma på måndagen som är hans riktiga födelsedag).

Har tänkt ha fiskdamm för barnen men vad kan man stoppa i påsarna?

Har köpt "Guardian angel" till varje barn (träfigur) och varsin reflex.

Till de större barnen (4 - 10 år) så har jag tänkt lägga i en liten godispåse också.

Men vad ska jag stoppa i till de mindre barnen (allt från 1 mån - 2 år)?

Jag kan ju stoppa i såna där små påsar med kakor eller en liten russinask till 2 åringarna men vad ska jag hitta på till de mindre (runt 6 - 10 mån samt en 1 mån gammal bebis)?

Hoppas någon har något förslag!

Tack på förhand!
Svar på tråden: Innehåll i fiskdammspåsar???? Förslag någon?

De allra minsta...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...kommer knappast behöva nåt ätbart, så jag tror nog att det räcker det som du har listat. :)
Om de som äter själva får äta godis så bör du nog stoppa i lite lättuggat åt dem också, för annars så tigger de ändå till sig av de andra barnen eller blir väldigt upprörda i alla fall. Min dotter skulle inte bli glad om bara storebror fick godis och han är så glad i att mata henne...

Sedan kan du ju göra det lite roligare genom att låta barnen först få "bottennapp" och dra upp nåt (för dem) värdelöst innan de får sin påse. Tex en udda socka, eller nåt i den stilen. :)
 

Stort tack för Dina svar! Har handlat i dag...

Skrivet av  Amanda m Tuva 020214 & Love 031025
... och det blev hårspännen, skallra, hårsnoddar, strumpor (till de 2 minsta), vantar och hårband.

Det är bara de 3 största barnen (5 - 10 år)som äter godis de mindre har aldrig smakat godis så de nöjer sig nog med barnkakor och russin samt hårspänne eller nått.

Hihihi Smart det där med bottennapp, det ska jag nog köra med.

Tack ännu en gång!
 

Artiklar från Familjeliv