Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min son

Skrivet av JulPrinsens och NyårsKristallens mamma
fyller år på JULAFTON....tycker såååå synd om min lille prins i år fyller han 4 så han börjar väl fatta lite det här med födelseda o paket å så...tycker så synd om honom...någon annan som känner eller han barn såhär? hur löser di det? hur firar ni o så? Min dotter är till råga på allt född på nyårsafton...så det är lite körigt är kring December med all annan stress...nån som har tips för att båda ska få en lyckad och värdig födelseda?
Svar på tråden: Min son

Halva dagen

Skrivet av  Ango
födelsedag och halva helgkalas?
Ta första halvan av dagen och fira födelsedag med tårta och paket, och andra halvan kan ni fira jul och nyår.
Vi har 3 av familjens 5 barns födelsedagar så här års (18/11, 4/12, 13,/12 + dop 5/12 i år) så jag vet hur körigt det brukar vara *ler*.
Jag är noga med att det _inte_ ska vara julpapper kring några födelsedagspresenter. Detta för att förstärka lite extra att det är födelsedag även om julen närmar sig!

Hoppas ni får bra födelsedagar!

Kramisar
 

Oj ni har det inte lätt!

Skrivet av  Tullsan
Min son är född på lucia och det är svårt nog! Han kan nästan aldrig ha kalas då för det krockar med att alla ska bort på olika julkonserter! Eller julbord...

Istället brukar han få ha barnkalas för kompisarna helgen före luciahelgen och så har vi kalas för släkten/familjen helgen när han verkligen fyller år.

så även om jag tidigare var emot att fira på "fel" dag tycker jag att det kanske behövs för de här barnen som fyller år vid lucia, jul eller nyår. Iaf om man vill ha barnkalas!

 

Min äldsta är också

Skrivet av  Ango
född på Lucia, och än så länge är hon så liten (fyller 4 i år) att det inte har märkts något ännu. I år krockar det dock med lillasysters luciafirande på dagis, så vi firar födelsedagen med släkten på söndagen istället!

Kramisar
 

Det är min kusin också...

Skrivet av  Dina m Alice 99 & Valdemar 02 + 2 MA
Och hon tyckte att det var så fantastiskt att alla klädde sig så fint med glitter och sjöng sånger för henne när hon fyllde år;-))

 

tack!

Skrivet av  JulPrinsens och NyårsKristallens mamma
jag överdrev kanske med att det var sååå hemskt...men jag är bara ett så stort jul-freak o älskar julen verkligen,det är så mysigt med jul UTAN födelsedagar...han ska i alla fall få sin favvomat på julbordet,extra paket får han dagen efter o då också kalas,annars blir dottern arg...och så sjunger vi o han får något speciellt i julstrumpan,så får det bli tror jag,kalas o ballonger får inte förstöra min jul...han fattar ju ändå inte sååååååååå mkt...det blir nog bra! dottern som är lite äldre (fyller 5 år) ska få egna raketer o en champis-flaska o såklart egna paket,men även här vill man inte ha massa "mamma sjung för mig igen" jag är kanske egoistisk...men dom får paket o uppmärksamhet ett tag,sen firar vi med kalas o så dan efter...
 

JULAFTON

Skrivet av  Jeanette m Hedvig
Jag fyller också år då. Vi har ALLTID haft kalas för mig på förmiddagen och fortfarande kommer mamma med prinsesstårta till mig. Det viktigaste är att presenter INTE ska ha julklappspapper (det tyckte jag var jobbigt *hihi*) Har aldrig upplevt det som jobbigt, men det har ju berott på min underbara mamma...pussa grabben grattis från mig på julafton, själv fyller jag 32...mina barn glömmer mig, men men/Kram!!
 

hihi tack,olika papper på paketen va smart! imt

Skrivet av  JulPrinsens och NyårsKristallens mamma
 

Varför inte fira halvårsdagen också...

Skrivet av  Lilo
Det känner vi några som gör. Då får hon all uppmärksamhet och behöver inte konkurera med jul/nyår. (Fast naturligtvis firas hon då också...
 

Artiklar från Familjeliv