Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

uhhh hjälp!

Skrivet av Anna
behöver tips hur man på ett kul sätt kan dela ut godispåsarna till gästerna på ett 7-årskalas. Fiskdamm känns inte så kul längre 0(
Svar på tråden: uhhh hjälp!

Knepigt!

Skrivet av  Jessan
När min son fyllde sju hade han robinsonkalas så då avslutade vi kalaset med en hinderbana. I slutet av banan fanns godispåsarna. Nu fyller ju han år mitt i sommaren så det kanske är lättare när man kan vara ute. Men kanske spökbana eller "skattjakt" med kartor eller ledtrådar. Ett riktigt mörkt rum där de får treva runt och leta godispåsar... Ja, det var några idéer iaf!!
 

mm tack

Skrivet av  Anna
skattjakt låter skojs men jobbigt att göra 25 kartor!
 

kanske att man gömmer dom

Skrivet av  Ica Kvantum
vi har gjort dessa olika gömmor o liknande:
* i ballonger,det går faktist!
*skattjakt utan kartor,men med ledtrådar och namn på påsarna så dom kan leta fritt...
*under tallrikarna,och så fick dom lydigt lämna tallrikarna på bänken för att se godispåsarna
*häng upp dom i stor blomma
*tävlingar där den som vinner får sin extra stor godispåse och så delar man ut resten som tröstpriser..eller andra tävlingar
*om man vill göra det enkelt,dela helt enkelt ut dom när barnen ska hem,då har dom minsann inte förväntat sig det...
*om kiosk finns nära,lek nån kul lek ute och hämta 3 barn ( t ex) i taget och gå till kiosken och låt dom välja godis själv,kolla noga så dom inte tar för mkt bara,eller så kan ni ha förberett och snackat med kioskpersonalen så dom har gjort i ordning eller att dom kommer ut när ni leker och delar ut eller liknande...
*sonen fyller år vid påsk,så vi brukar ge små små påskägg med godis då,liknande finns ju att göra vid andra tillfällen...


Eller,skit helt enkelt i godispåsar och ställ stora skålar med godis lite varstans i stället...
 

Mina föräldrar...

Skrivet av  Lena m Ella
...skickade ner alla oss barn i källaren för att kolla på en film. När vi kom upp fick vi var sin snörände - vi skulle sen följa snöret till godispåsen.
Hela huset såg ut som en gigantisk spindel flyttat in :-)

Det var nog lite jobbigt för päronen men ack så uppskattat! Kompisarna pratade om det flera år efteråt :-)
 

Artiklar från Familjeliv