Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kalas för 3 åring

Skrivet av lena
Hej

Min dotter fyller snart 3 år och jag skulle vilja hitta på något som gör kalaset lite roligare. Vet att dom än är små och tycker bäst om att leka fritt vilket dom ska få men kanske någon rolig sak att ge barnen när dom går hem. Tycker godis påse är onödigt i denna ålder. Eller något roligt till fikan eller ja har ni något förslag.

Svar på tråden: Kalas för 3 åring

Kalas för min 3 åring på lördag

Skrivet av  Eva m Isabelle 020102
Hej
Jag håller med dig om fri lek. Men på vår dotters 3 årskalas ska vi ha en pin¨jata. det är en latinsk tradition.En speciell påse eller figur med en botten som faller ur när man drar i ett snöre eller slår på den med en pinne. I vårt fall har vi en påse som man drar i flera snören för att innehållet ska ramla ur, bättre än att slå med pinne. Innehållet kan vara allt från små leksaker till godispåsar. Själva tänkte vi köpa Nalle Puh kex att stoppa i påsen.
Lycka till!
 

tack :)

Skrivet av  lena
Det kunde ju vara något måste bara få till en sådan påse får fråga sambon han är rätt bra på sådant.
önskar Isabelle ett roligt kalas.
 

Vi tänkte..

Skrivet av  Genaro
vara ute. Man kan ju grilla korv (brukar vara mycket spännande), man kan ha pinnbröd till. En tur till pulkabacken om man bor så det finns snö...
Har oxå barn som fyller 3 snart. :)
 

Ja du

Skrivet av  lena
varför inte.
Tänkte att vara ute är mest för sommar barn men finst det snö så går det ju bra även på vintern.
Tyvärr har vi bara regn och blåst här i Skåne men kanske när det är dags för kalas om några veckor. Min lilla tös älskar att vara ute.
 

Artiklar från Familjeliv