Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amningsinlägg i ull

Skrivet av AnKa
Jag har amningsinlägg av frotte som jag inte är helt nöjd med, de är bättre än pappersinlägg men klarar inte mitt läkage (stavs det så) uppsamlingskopp krävs. Så jag funderar på hur de i ull är, ull suger ju bra.
Har två frågor:
1. Hur bra suger de? Klarar de även lite större sympatiläck utan att tröjan blir blöt?
2. Kliar de? Är ganka känslig mot kli och ull kan vara knepigt.
Tacksam även för andra erfarenheter av ullinlägg.
Svar på tråden: Amningsinlägg i ull

Jag gillar ull-inlägg

Skrivet av  Lena
Kliar gör de absolut inte! Jag är jättekänslig för ull-kli, men mina ullinlägg kliar inte (köpte på minimundus.se). De suger upp bra, men när jag sympatiläcker så börjar det _spruta_ så det klarar nog ingenting. Jag behöver en hel handduk. Ett tips är att du trycker in bröstvårtan innan det börjar sympatiläcka, då hindrar du utdrivningsreflexen i det bröstet!
 

Tack för svaret.

Skrivet av  AnKa
Jag sprutar också. Trycka på bröstet fungerar ju bra om man känner utdrivningsreflexen men jag gör inte alltid det.
 

En fråga till

Skrivet av  AnKa
Vilka av miniundus inlägg är det du har? De säljer både egna och Imse Vimse.
 

Egna

Skrivet av  Lena
Jag har deras egna. Fast det var några år sedan jag köpte dem så jag vet inte om de är likadana nu!
 

Inlägg

Skrivet av  Tabby
Jag har ett par inlägg som på ena sidan är siden och på andra ull (imse vimes inlägg är det). Men jag tycker inte om dem. Jag tycker inte inläggen suger upp så bra. Ligger jag på sidan och ammar liten så rinner det utmed bröstet trots inläggen.
själv föredrar jag pappersinläggen då jag tycker att det är mycket mindre läckage med dem.
 

Kliar!

Skrivet av  Alven
Jag är jättekänslig mot ull och tycker att de inläggen kliar nåt fruktansvärt! (Imses). Jag har dem och använder ibland när jag känner mig kall om brösten, hellre kli än mjölkstockning liksom. Men jag gillar dem inte!
 

Jag hade inlägg

Skrivet av  Skrållan
av ull och älskade dom Har känslig hud men tyckte inte dom kliade. Sen skulle dom inte ha klarat sympatiläckningen då det formligen sprutade. Så jag anv amningskopp vid amning.
 

Artiklar från Familjeliv