Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Smakisar

Skrivet av Tabby
Hej

Har nyligen upptäckt forumet och läser och läser alla gamla inlägg. Tycker att det är ett kanon forum :-)

Nu till min fråga... Ska snart börja ge min baby smakisar (ska om 2-4 v).
Har läst att man ska amma innan smakisen om man vill fortsätta med sin amning och vill man trappa ner på amningen så ska man amma efter maten.

Jag vill amma länge och ska därför ge henne bröstet innan smakisen. Men hur länge ska man ge bröstet innan smakisen, då man efter ett tag ger mer och mer mat. Kommer hon vara för mätt av mjölken om hon ska få i sig några matskedar mat oxå när jag börjat öka på maten?
Ska man amma först, vänta lite och sen ge smakis eller ska man amma och ge smakis direkt efter bröstet?

Ska jag efter några veckor börja med att ge henne bröstet efter maten istället?


Tack för svar.


En annan fråga. När man söker på gamla inlägg i forumet så får man bara själva inlägget med ordet man sökt. Hur ska man göra för att kunna se hela trädet som rör det inägget??
Svar på tråden: Smakisar

Så här gör vi

Skrivet av  Zukits med Filip 18/6
Vi har testat oss fram lite. Jag vill amma länge och har varit lite orolig för att han ska tappa intresset för amningen i och med maten, men det har gått bra.

Jag brukar ge mat ca en timme efter maten. Då är han lagom hungrig, men måste inte ha amning.
Direkt efter amning har han varit ointresserad av mat och väntar jag för länge så är han så hungrig att han vill amma hellre. Han äter ganska mycket, men brukar vilja amma efter nån halvtimme ändå.

Du får nog prova dig fram. Alla barn är olika.

Lycka till
 

jag menar

Skrivet av  Zukits med Filip 18/6
förstås ger mat en timme efter amning.
 

ett barn som

Skrivet av  Marlene m. Wille
inte får flaska eller tutte brukar inte sluta amma bara för att man börjar med mat. Risken om du ammar före du ger smakisar är att barnet är mindre intresserad. Men du behöver ju inte byta ut "amningsmål" utan kan bara lägga till "smakismål"

sök funktionen är så dålig så du måste notera datumet på den tråd du vill se och sen manuellt söka dig dit genom att bläddra på sidorna.
 

Det var jag som skrev...

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
inlägget om att min amningsexpert sagt att man skulle amma innan smakportionerna om man vill fortsätta amma. Jag gör som så att jag ammar lite en stund innan, men inte så att Thora blir helt mätt.
 

Artiklar från Familjeliv