Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill tutta ofta

Skrivet av MiaMaria m Josefin & Jonatan 3/12
Lilla Jonatan 3 veckor vill tutta ofta, gärna hela tiden. Fast han blir lite irriterad när det kommer mjölk ;) Då fungerar det med lillfingret, men när man försöker ta ut det ur munnen så vaknar han till och vill suga mer. Storasyster var inte alls så snuttig, och vid 2 månaders ålder hittade hon tummen.

Om jag ammar honom liggande så somnar han bättre och man kan till och med lägga honom i korgen där han kan sova en bra stund. Men man kan ju inte alltid gå ner till sängen och amma. Det är lite jobbigt att bli sittandes med honom i knät i soffan när storasyster på två år vill göra saker. Känns som om jag inte riktigt räcker till när han ska snutta hela tiden.

Är det något som går över, eller är vissa bebisar helt enkelt mer snuttiga än andra? Någon som har tips på hur man kan lösa mitt "problem" (som nog inte hade varit ett problem om det varit första barnet)?
Svar på tråden: Vill tutta ofta

Hej!

Skrivet av  Ia med A o E + Elias 8/6-04
Mina barn har velat snutta ganska konstant de första 2-3 månaderna ungefär, sedan har det blivit lite mer sällan. De har också lärt sig efter ett tag att bara snutta utan att det kommer mjölk. Har du provat med bärsjal? För många fungerar det att amma i en sådan och man är då lite mer fri och det har varit min "räddning" vid andra och tredje barnet.
 

Du har inte tillgång

Skrivet av  ThoGa
till en bärsjal? Är en vldigt bra hjälp när man vill ha händerna fria till annat..o ergonomiskt så man orkar bära barnet. Bara ett tips:-)
 

Artiklar från Familjeliv