Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sjuk liten kille vill bara amma..

Skrivet av Skrutt72 med Alexander 040104
Hej! Alexander har varit febrig och förkyld sedan juldagsmorgon. Han har matvägrat sedan julaftonsmorgon, han äter bara clementiner och bröstmjölk. Känns som jag är tillbaka vid helamning igen med såriga bröstvårtor. Alltså, kan han klara sig på detta eller skall man tvinga i honom annan mat? Kanske skall vara glad att han åtminstone får i sig bröstmjölken.
Kram
Svar på tråden: Sjuk liten kille vill bara amma..

Ja var glad att du har amningen

Skrivet av  Pallas
Men var noga med att han gapar stort så du slipper sår! Det är ju inte kul.

Många barn matvägrar och övergår till helamning nån eller ett par veckor i samband med sjukdom om de får möjlighet. Han klarar sig jättebra på det och han kommer börja äta igen när han känner sig redo.
 

Tack..

Skrivet av  Skrutt72 med Alexander 040104
Var väl som jag trodde, men det känns ju alltid bättre att höra det från någon annan också.
 

Har det som du!

Skrivet av  Vildänglarnas mamma
Det var längesedan jag ammade så mycket som nu. Och min tjej är 13 månader! Men hon är superförkyld. Feber, snuva, hosta och ögoninflammation. Inte konstigt om hon har dålig matlust. I dag har hon ätit välling, glass och bröstmjölk (som hon dessutom snuttat i sig hela de tre senaste nätterna).

Men du, jag är inte orolig, utan tvärtom glad över att jag faktiskt har brösten att ta till. Det viktigaste är ju att de dricker och på det här sättet behöver man ju inte vara orolig för att de ska bli uttorkade. Ska nog fortsätta amma ett bra tag till om lilltjejen vill. :0)
 

Artiklar från Familjeliv