Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mjöklen har sinat i ett bröst

Skrivet av Anna med pojkarna
Hej
Jag helammar min 6 veckor gamla son som vid födelsen vägde 2620 gr och var 46 cm lång. Nu väger han ca 4,2 så han har ju gått upp i vikt bra. Vid varje amnings tillfälle äter han från båda brösten. Dom senaste dagarna har det ena bröstet "lagt av", det är bara som en tom påse och det kommer nästen ingenting så han är inte så nöjd vid det bröstet. Varför blir det så här?
Jag tycker att jag stimulerar brösten lika mycket så då borde väl inte mjölken bara ta slut?? Kan barnet klara sig på bara det ena bröstet så att han får i sig tillräckligt ändå?
Hoppas verkligen någon härinne kan ge mig lite råd för jag förstår inte varför det kan ha blivit så här.
Tack på föhand, Anna med pojkarna
Svar på tråden: Mjöklen har sinat i ett bröst

Du kommer

Skrivet av  Tiz med Ville
säkert att få bättre svar av amningsmammorna här men , men... Jag tror inte alls att du har sinat. Det gör man inte bara sådär. Jag tror bara att mjölken har ställt in sig på hans behov och att bröstet inte överproducerar längre. I början har man ju så mycket mjölk och brösten är svullna. När mjölken sedan stabiliserar sig känns ju brösten nästan tomma fast de inte är det. Tror du inte att det kan vara så?
 

Artiklar från Familjeliv