Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

då kan ni ju få kolla på min mage med.....

Skrivet av josie med par i hjärter ess
.... jag anser den gigantisk.... men bm säger att den är på gränsen till liten? för att vara två i v22....
Svar på tråden: då kan ni ju få kolla på min mage med.....

kan ju vara bra att lägga in

Skrivet av  josie med par i hjärter ess
adressen också...*s*... ( jag skyller på hormonerna.
http://www.familjeliv.se/krypin/josie_m_twins_bf_2_april/galleri.php..)
 

Varvarvar?

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
Nu blev jag nyfiken... :)
 

Hittade :)

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
Vad har du för s/f-mått? Finns några att jämföra med på tvillingsidan, ifall du är nyfiken :)
 

28 cm....

Skrivet av  josie med par i hjärter ess
men bm sa att jag var stor som om jag skulle få enlingar i början på mars.... men det kanske inte skiljer så mycket i början... Hur var det för dig?
Förresten, en fråga till dig. Du har ju många barn.... å fick tvillingar nyligen, å jag antar att du är lite äldre än 25, har din omgivning "varit på dej" och tyckt att det är nog på gränsen till för mycket?. Jag fick beklaganden när jag fick veta att jag var gravid, å när de fick rade på att det var två så kom frågan, Ja men vad ska du göra då då? Skumt. Varför inte glädjas med mig om det är vad jag gör. Känns faktiskt kränkande.
 

Men...

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9
jag måste smyga in och bli förundrad!
Varför gratulerade de inte dig? Man beklagar väl inte en graviditet?! Dumma människor! >;-)
Var inne och tittade på din fina mage! Jag såg att ni namngett barnen. Vet ni att det är två flickor?
 

ja det är iaf vad de tror

Skrivet av  josie med par i hjärter ess
men vi ska kolla den 14 dec för att vara säkra.
Ja visst är det konstigt hur folk beter sej? Nej de gratulerade inte. De tycker att jag har nog... 3 töser, en med damp och alla med allergier + att jag själv inte är helt hundra. Men det är väl iaf jag som ska få barnen eller? Och jag som vill ha dem! Märkligt.... men jag har gjort slut med alla dumma människor.... där ibland två av mina systar..... trist, men nödvändigt

 

Mättes i v 23...

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
... och var då 27 cm, så man hade ju en liten kula i alla fall :)

Jo, jag är allt äldre än 25 - 36 närmare bestämt :)

Vilka skumma kommentarer du fått! Vad då för mycket? Om man vill skaffa barn i sitt nya förhållande ska man få göra det utan at andra ska lägga sig i! På frågan "Ja men vad ska du göra då då?" hade jag nog bara sagt "Vad då jag? VI ska föda 2 barn om 8 månader - hurså?"... Eller bett vederbörande dra... Oerhört kränkande!

Här sa min mor först "Men herregud!" när hon fick höra att det var två, och alla andra har bara varit positiva! Inte ens denna gång, när nr 6&7 är å väg, har någon sagt något negativt, jag tror inte min mor slutat skratta än :)
 

jag svarade faktiskt

Skrivet av  josie med par i hjärter ess
... ja vad ska jag göra? Jag ska föda två barn så klart..( tyckte nog att jag skulle abortera minst ett, sjukt) Jag blir nog som dig, det blir nog fler.... mitt namn, Josefina, betyder faktiskt: Må hon föröka..... å de gör jag!... jag är 34 förresten, å tycker att det blir mer och mer fascinerande att vänta barn. Otroligt vad mycket som ska stämma!
 

Det folk inte vet...

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
... är att man inte utför selektiv abort med tvillingar, i alla fall om man ska tro de inom sjukvården som jag pratat med då jag fick det beskedet inför ett ev. fostervattensprov...

Själv bär jag ju namnet "livgivare", då har jag ju heller inget val :)
 

samma här :(

Skrivet av  Jessica m. Saga & Nora
fick också beklagande...och får fortfarande när jag är ute på stan med båda tjejerna.

Konstigt när man sa att man var gravid så fick man grattis i mängder...när man sa att det var två fick man "stackars dig"...förstår faktiskt inte riktigt hur ett barn kan vara en välsignelse och två barn räknas som en förbannaelse?!?!

Men men sådant är livet...man skall vara som alla andra annars så är det fel på en...sedan att man inte kan _välja_ tvillingar det spelar tydligen ingen roll...men du kan ju tänka dig allas ansikten när vi pratar om att skaffa fler barn ;)
 

Vilken

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
rund och vacker mage du har!
Min ser bara ut som en jättekonstig strut.
 

Tack!

Skrivet av  josie med par i hjärter ess
Åh vad skönt att höra nåt så fint.... jag känner mig som en elefant..... du har ju inte såååå långt kvar, måste kännas kanon. Jag antar att det inte blir den mest aktiva julen hos er i år.... jag har nästan lagt ner min helt.... men jag mår iofs inge bra, och har dåliga värden.... så det får bli som det blir iår.... Kram på dej!
 

Artiklar från Familjeliv