Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

om någon vill se struten min

Skrivet av Marie-72, bf 23/1
så finns den här:

http://www.geocities.com/dubletter/magen

Svar på tråden: om någon vill se struten min

HJÄLP!!!!!!

Skrivet av  josie med par i hjärter ess
Är det möjligt att bli så stor? Att inte tyngdlagen gör att den ramlar ner?... men jag tycker att den e jättefin....( men tänker i mitt stilla sinne, att det där klarar jag aldrig att bära på.....)
 

Jo, du

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
tynglagen känner jag av :-)

Har märkt dom sista dagarna att orken har försvunnit helt och hållet.
Orkar inget varken fysiskt eller psykiskt, vilket inte är så bra med tanke på att vi har tre barn som behöver mamman sin.
Annars så blir det en lugn jul här.
Den stora skräcken är att svärmor skulle hitta på att dom skall komma hit och hjälpa till.
IIIIIK. Då har jag hellre en "fattig" jul.
Barnen är ju jättenöjda bara vi har en gran och några paket och adventsljus.
Julbestyret försvinner liksom lite.
Kom att tänka på i natt att det är ju första advent på söndag och då vill jag ju ha stakarna på plats i fönstren.
Men allt jultänkande och julplanerandet försvinner i babyplanerandet.

Och inte är det långt kvar!!! Mindre än två månader.
Och i och med att båda låg med rumpan ner på sista ul så blir det kanske planerad snitt. Då är det plötsligt ännu kortare tid kvar!

Hoppas du kan känna att du kan lägga alla "julkrav" åt sidan och bara njuta av att det trots allt är ljusets och hoppets högtid.
Ta det lungt och bara njut med dina flickor!
Gör det _du_ vill!

Massor av kramar till dig!!!
 

Strut

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9
var namnet, sa Bull.
Mag-nifikt! ;-) Jag tycker, som Josie, att den är jättefin! Det är inte många kläder som passar nu, va?
 

Kläder?

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
Vad är det?
Har bara dom byxorna som syns på bilden. Och har sen bilden blev tagen (förr en dryg vecka sen) blivit tvungen att byta snodd.
Hittade några gamla mysbrallor som maken har användt som resåren var torkat sönder i.
Använder dom hemma, och dom med snodden när jag är ute.

Och så har jag en varm tröja som går ner över magen och döljer snodden när jag är ute.

Varje dag känner jag en stark längtan att sticka iväg och köpa mig nåt ordentligt, men samtidigt så tycker jag inte det är värt att lägga nya 300-400 kr på byxor som jag bara skall använda 7-9 veckor.

Men, vad gör väl 7-9 veckor i ett förhoppningsvis långt liv?

 

O jäklar!!!

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf 24/5*2
Bär du _allt_ framtill???

Vilken underbar magge! :)
 

Allt ligger

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
framåt, ja.
Kanske det säger nåt om barnen som finns i magen :-) ?

Såg likadan ut med tvåan och trean också (flicka, pojke). Fast då blev jag aldrig så stor :-)

Med ettan (flicka) var jag vacker! Då var hela kroppen min gravid.

Sen har jag bara burit på bowlingklot.
 

ja jösses!

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Fin, fina magen!
Att man inte tippar framlänges. Trösta dig med att nu blir den nog inte så jättemycket större....
Känner igen det där klädproblemet. Jag gick runt i Johns fluffiga stickade tröja och mamma-trosor från v30 till 38. Det var liksom inget annat som passade. Vi fick höja innetemperaturen så att jag kunde gå barbent.... Hade et SF.mått på 46 i vecka 38, men fortfarande midja. Precis som du pekade den rakt fram....
Till BB åkte jag i ett par mjukisbyxor stl XXL med avklippta ben, som då var för små i midjan. Jag kommer nog aldrig glömma när vi skulle hem från BB och jag satte på mig byxorna och drog ut resåren för fullt frammåt och kollade ner på tomrummet... Absurt.

Låter fånigt men försök att njuta av din tjusiga mage för den kommer aldrig tillbaka likadan.
 

Inte alls fånigt!

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
Både jag och maken facineras varje dag över att det faktiskt är möjligt att _jag_ av alla människor har plats till två stora ...... i magen.

Och det är så underbart att ligga eller sitta och titta på alla rörelser under huden.
Huden är så otroligt tunn att man kan nästan räkna fingrar och tår.
 

Wow! =)

Skrivet av  malin med melvin å isaac
Vilken härlig kula! Känner liksom igen den på nåt vis ;) Min såg ju oxå ut typ sådär... Den stod bara rakt ut.. Inget på sidorna... Bakifrån såg jag typ ut som vanligt =)

Gissar dock att den precis som min för 4½ år sen väcker uppmärksamhet när du visar dig ute bland folk =)

 

Jo, du

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
uppmärksamhet får man!
Inte alltid lika kul att svara på samma frågorna 19 gånger ner längs Storgatan.
 

Oj!!

Skrivet av  marikaL m fem
Vilken magge! :))

Ser lite roligt ut - men min var rolig åt andra hållet, den var helt fyrkantig när jag väntade twinsen *s*
 

Såhär såg min ut:

Skrivet av  marikaL m fem
http://www.sofiehem.ac/63/v34.jpg

lite fyrkantig ;)
Bilden är tagen dagen innan de kom förresten :)
 

Oj!

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Den var ju verkligen fyrkantig!
Har bara hört talas om det innan men aldrig sett nån innan.


/på besök ... igen
 

Kära nån!

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
Du måste ju ha kunnat pussat magen själv när du satt ner?
 

SITTA ner??

Skrivet av  marikaL m fem
Jag kunde stå upp och ligga halvlutande mot ett gäng kuddar, men sitta ner, nej det vara bara att glömma *s*

(uj vad lättad jag är över att inte vara gravid längre!! särskilt som jag var jättetjock sen på direkten igen, med Cornelia som nu är fem månader... :))
 

wow!!

Skrivet av  Jeswi m trillingar-01 + son -04
Den magen var inte dålig :)
Bra mycket större än min vid samma tid, och då hade jag ytterligare en krabat i magen.

http://hem.passagen.se/teamenlund/mage30.JPG
 

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
fin mage du hade!
Min är inte större än den skall vara enligt bf-måttet (som ju egentligen mäts bara för skjojs skuld).
Fast kanske lite större.
BM sade att "ja, nu skall ju magen din motsvara +4 veckor, vi mäter och tittar om det stämmer".
Jag fick aldrig veta hva det var för mått, men hon sade nåt om att \'ja det var lite drygt +4\'
 

Måste ju få

Skrivet av  Moni m Twinzz
visa min med då....

http://www.geocities.com/babytwinzz/magbilder.html
 

Vilken

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
rund och go\' mage!
Tittade på bristiningarna dine också.
Mina är också många men strålar liksom ut från naveln som blå och vita ränder.
 

Artiklar från Familjeliv