Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

läste om "rastlös mamma" på första sidan

Skrivet av ulrika
Jag bor i småstad och mig stör det inte ett dugg. Jag har inte nåt stort shoppingbehov och att jag träffar samma människor varje dag på torget gör inget.Tvärtom stan är liten och alltid är det nån annan föräldraledig som är ute och spatserar. Vi har också Öppna förskolan, babysim och babyrytmik. Inte 50 alternativ av varje, bara ett men dit går också "alla" och då lär man känna fler mammor som man sen kan heja på och prata med på stan tex. Vad tycker ni?
Svar på tråden: läste om "rastlös mamma" på första sidan

Först blev jag såå arg

Skrivet av  Anna
och kastade mig in på aff-snack för att diskutera vilt. Där såg jag dock att det fanns mer nyanserade människor med sunt förnuft som redan hade bemött henne på ett bra sätt. Så jag lugnade ner mig och bara suckade. Människan påstår att hon vill vara provokativ men texten dryper bara av okunskap. Tyvärr är det inte den första och sista människan med dessa vanföreställningar om landsorten/glesbygden. En kollega (akademisk examen, inte alls korkad i övrigt) frågade på allvar vad mina föräldrar (norra hälsingand) sysslade med på ledig tid! Vad fanns det att göra? Vad svarar man? Han svarade själv på frågan;-Det blir väl mycket tv-tittande,va? Såna finns överallt.
Därför kommer sånt dravel in på AFF.
 

Jo alla är vi ju olika

Skrivet av  ulrika
och om man nu inte trivs på landet/småstan så är det väl så. Men de som nu väl bor där trivs. Jag har inte behov av x antal babysim och babyrytmik-grupper.
 

Hej anna....

Skrivet av  Josie med par i hjärtor
Läste att dina föräldrar kommer från Norra Hälsingland..... det gör jag med.... åh gud vad jag har svårt att fylla min lediga tid...*ironisk\'
Kul att veta var de kommer ifrån
 

Jag är född och uppvuxen i

Skrivet av  Anna
Hassela. Just nu bor vi i Stockholm sen 10 år tillbaka. Fast om två år flyttar vi hem till bygda igen (längre än så klarar jag inte!) Vi var på väg¨att flytta hem för en månad sen men då fick maken ett nytt jobb som man bara inte kunde tacka nej till.
Var i norra H-land bor du? Jag har börjat undra om det inte skulle dyka upp några hälsingar snart. Kul!
Ha det bra!
 

Jag bor i...

Skrivet av  Josie med par i hjärtor
.... Bjuråker. Men har en stor del av min släkt i Bergsjö och Hassela. Hall släkten om du känner till den. Klart du ska flytta hem igen. det gjorde ju jag. Trivs faktiskt kanon här uppe. Kram på dej
 

Hihi

Skrivet av  Amelie m Saga & Tuva 020923
Jag kunde bara skratta åt henne som är så trångsynt att hon tror att det bara finns saker att göra i storstäderna! Tvärstom så hade jag blivit galen av att sitta i en lägenhet mitt inne i en storstad!
 

Nja

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9
hon skriver ju som hon tror att det är - inte som det verkligen är. Man kan vara rädd för att åka båt utan att någonsin ha provat... ;-)
Jag undrar om man inte tvärtom blir bättre på att aktivera sig på landsbygden för att man har färre val. Man måste passa på att låna böcker när bokbussen kommer osv. Jag är dålig på att komma iväg till öppna förskolan och så, men vi ska försöka komma iväg på onsdag.
 

Artiklar från Familjeliv