Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är så trött men kan inte sova. Gnällvarning.

Skrivet av Susen med tvillingar BF 27/1
Känner mig helt slut och undrar hur man ska orka vara gravid i två månader till. Har ont överallt när jag ska sova på natten och känner mig som en ballong. Till råga på allt har jag varit magsjuk i flera dagar och knappt fått i mig någonting samtidigt som sonen är sjuk i sharlakansfeber. Känner mig lite orolig för hur man ska orka med en förlossning när man mår så här. Ledsen om jag bara gnäller men det känns lite tungt just nu.
Svar på tråden: Är så trött men kan inte sova. Gnällvarning.

Tröstkram...

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Oj vad det låter tungt och jobbigt. Hoppas att du snart mår bättre och får vila upp dig lite.
Jag vet precis hur du har det. Killarna låg i säte och stasade njurgången, speciellt om jag låg på rygg. Så jag satt på vardagsrumsgolvet och sov framstupad över soffbordet hela sista en och en halv månad av graviditeten. Faktiskt så var det betydligt bättre än att försöka ligga på rygg, eller sidan, i sängen. Dessutom var det ju närmare till toaletten som man skulle springa på en gång i timmen.... :-)
Men håll ut gumman. Varje dag i magen är ett plus, lite extra vikt på bebbarna.
Skriv här inne när det känns som det rinner över.
Vi tänker på dig och vet hur det är.
Skickar tröstkramar och hoppas att det snart blir lite bättre.
 

Tack för omtanken!

Skrivet av  Susen med tvillingar BF 27/1
Det värmer! Kanske ska pröva soffbordet i natt : ). Kram
 

Ett litet tips...

Skrivet av  Nette m Alice-02+Ville&Tuva 040531
När jag hade så långt kvar som du har nu ungefär så var det likadant för mig och det var mycket jobbigt!
Jag ringde förlossningen och förklarade hur trött jag var och att jag inte kunde sova.
Jag hade också mycket sammandragningar.
Då lät dom mig komma in på förlossningen och få en sovdos så att jag skulle kunna sova.
Fick även sova kvar där så att jag skulle få sova ifred.
Det var mycket skönt!
Man behöver verkligen få sova för att orka med den väntande förlossningen så jag tycker nog att du kan ringa förlossningen och prata med dom.

Lycka till och kramar från
 

Tack för tipset!

Skrivet av  Susen med tvillingar BF 27/1
om det fortsätter så här så ska jag ringa förlossningen och prata med dem. Känns så skönt att kunna ventilera sina tankar här. Ni är så omtänksamma. Kram
 

Artiklar från Familjeliv