Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Josie!

Skrivet av Anna
Klart jag känner till Hall-släkten! Jag spelar själv fiol så Jon Erik Hall är ju lite gud i mina kretsar. Jag är med i Nordanstigs Spelmanslag när jag är hemma i Hassela på somrarna. JAg såg i ditt info att vi är ungefär lika gamla. Vi kanske gick gymnasiet i Hudik samtidigt.Mina bästa kompisar kommer från Bricka. En av dem, Pao, har också tvillingar och brukar skriva här ibland ( mera sällan). Jag blir alldeles uppspelt över att det finns nån mer än jag som känner till Hassela med omnejd. =o)
Ha det bra. Vi kanske stöter på varandra!
Anna
Svar på tråden: Josie!

hehehe

Skrivet av  Josie med par i hjärtor
jo jo... där ser man. Jon-Erik Hall är min mammas farfar.
Å ja... Bricka känner jag till. likaså Pao och Johanna. De är ett år yngre än jag. Jag gick bara en stund på gymnasiet, de va inge kul då. gick på konsumtion...... men det var nog samma år som du gick där... jag började ett år senare.

I morgon åker jag faktiskt förbi Hassela, ska till Sundsvall och trängas med magen..... tänkte passa på och julhandla innan jag överhuvudtaget inte kan gå längre..... känns som om den dagen kommer fortare än jag trott.

Jag ska vinka till Hassela när jag åker förbi.... Förresten, du måste ju ha gått i samma klass som min kusin Magnus då, född 71.

Ha de!
 

Ja, vi gick i samma klass

Skrivet av  Anna
Magnus Hall gick i min klass i Hassela. Det var länge sedan jag träffade honom. Måste ha varit klassträffen för tusen år sedan. Om ni har kontakt måste du hälsa från mig. Kul att du känner Pao och Johanna. Pratade just med Pao på telefon. Hennes pojkar är 13 månader.
Ha det så bra i Sundsvall och vinka till röda huset ovanför ån i HAssela.
 

Min pappa

Skrivet av  L
och övrig släkt på mammas sida är från Hassela.
Tyvärr har jag aldrig träffat min far (är ett så kallat misstag) men min farmor har jag träffat en gång men de var väldigt, väldigt länge sedan.
Jag har tvillingar på 20 mån (föddes v 29+3 så korr tid ca 1½ år). Fick mina tjejer när jag var hela 42 år (3 mån innan 43) efter 12 års längtan.
 

Vi är väl förmodligen släkt. =o)

Skrivet av  Anna
Hassela är ju inte större än att man är släkt med de flesta på ett eller annat sätt. Ett undantag är iofs Hall-släkten som Josie tillhör! :-)Har du din släkt kvar i Hassela? Jag vet! Jag är för nyfiken! Men Hassela är ju som sagt inte så stort.
Ha det bra!
Anna
 

Min

Skrivet av  L
pappa heter Selander i efternamn, min mormor (Svensson) och morfar (Forsberg) är från Hassela men de flyttade redan på 40 talet men släktingar hade de ju kvar ganska länge. Sedan var ju mamma på vinterlov 59 och "fixade" till mig.
Jag vet att jag har en halvsyster men ej namn, min pappa dog 94 men då bodde min man och jag i Kina.
 

Artiklar från Familjeliv