Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När ska barn vända sig

Skrivet av ulrika
från rygg till mage? Marcus vände sig vid ca 4,5 mån men Andreas har inte vänt sig än 5 mån gammal. andreas brukar alltid vara först med det nya men inte nu. Han vänder sig dock till sidan och han ligger gärna och leker med sina fötter men vänder sig, nej...
Svar på tråden: När ska barn vända sig

Mina första fyra

Skrivet av  marikaL m fem
ungar vände sig som efter klockan vid 4 månader.
Sista trollet är 5½ och vänder sig icke, det är visst olika sånt här :)

Tog upp det på bvc m läkarkoll o vaccination häromdan, men det är inget att oroa sig för tyckte de, så länge hon är med på alla andra sätt å vis, så vi kan nog ta det lugnt med våra slöfisar, tids nog hinner de nog både vända sig och vända upp å ner på allt :)
 

Det är verkligen olika

Skrivet av  Nette m Alice-02+Ville&Tuva 040531
Alice var väldigt sen minns jag men så hatade hon också att ligga på golvet... och särskillt inte på mage.

Tuva vände sig från mage till rygg vid 4 1/2 mån och från rygg till mage vid 5 1/2.
Ville har ännu bara lyckats ett fåtal gånger att vända sig från mage till rygg...!

Tuva är mycket smidigare hela hon. Imorse sög hon på stortån och Ville når knappt sina fötter med händerna!
Tuva sitter en pytteliten stund nu utan stöd och försöker man sätta ned Ville på golvet så är han som ett spätt i kroppen - alldeles stel =)

Nu när man har två småttinga så ser man verkligen hur oliga barn utvecklas!

Kram
 

Behövde inte oroa mig

Skrivet av  ulrika
för nu vänder sig båda muna killar men det tog två veckor längre för Andreas att komma på det. Nu vänder de sig hela tiden och jag får vända tillbaks dem när de tröttnat på att ligga på mage.....nu börjas det....
 

Artiklar från Familjeliv