Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är dom till salu igen

Skrivet av C m Niklas o Viktor
Jag säljer dom billigt, eller byter dom mot typ vad som hellst. Eller va sjutton, bara ta dem.
Jag håller på att bli ett lallande psykbryt. Jag blir galen på mina två. Nu måste jag få ventilera!

I morse var de helt omöjliga båda två. Förmodligen för att de faktiskt sovit riktigt bra för en gångs skull. Viktor har t om sovit från 23 till 05:30 utan att vakna och det är nog banne mig rekord.
Så de kände väl att i natt har mamma för första gången på två år fått sova sex timmar i sträck så nu kan vi köra hårt.
Niklas gick ut hårt och tömde hela kattsandlådan, plockade ut alla kläder ur byrån både i deras rum och vårt rum, tände alla lampor vi äger, släkte alla lampor, bar ut alla kläder han plockat ur byråer och la i en stor hög på hallgolvet, och slutligen körde han en bil i micron på full effekt.
Viktor sa bara nej. Nej till allt. Skulle inte byta blöja, skulle inte ha frukost, vilket innebar att enligt Viktor skulle inte heller Niklas eller mamma äta. När vi gjorde det endå, blev han än mer tokig. Han skulle inte borsta tänderna, inte borsta håret, (idag ser han ut som ett sånt där penntroll från 70-talet i håret), inte ha kläder på sig och definitivt ingen förbannad, jäkla vinteoverall. Vi det här laget var jag så ilsken att jag bände på honom overallen endå. Så var det kampen om mössan. Han skulle inte ha mössa. Bra, du slipper, du får INTE ha mössa. Då skulle han ha den. Och så höll vi på ett tag. När jag väl kom till dagis rök det väl ur öronen på mig.
För det första fröken säger med ett flin är;
"Jobbig morgon? "

Då säger Viktor:"Mamma, raaaaam! Ijen, ijen, raaaaam."
Och så får jag den största, längsta kramen som gör att irritationen rinner av mig.

Säljer dem kanske jag inte gör, men jag kan nog tänka mig att hyra ut dem till alla dom som säger; "åååååh, tvillingar. Det måste vara fantastiskt och underbart."
Jag behöver nog jobba över ikväll så jag får vila upp mig....

Så nu har jag gnällt klart.
Svar på tråden: Nu är dom till salu igen

Busungar! ;-)

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
Ja, jag har ju visat intresse tidigare... ;-))
Våra små söta nosar har inte riktigt kommit upp i den busklassen än, även om de jobbar på saken...
Vad gör man inte för en "raaaam", typ! *s*
Hur gamla är killarna? 2½ år?
 

Lugn bara.... det kommer.... :D

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Jag lovar. Grabbarna blir två den tredje januari. Inte långt kvar dit alls... Märkligt vad fort tiden går.

Ja, "raaaamar" kan man aldrig få för många av!
 

Man vet att man är småbarnsförälder

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
när det är avkopplande att åka till jobbet :-)
 

ja, eller hur....

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
jag trodde aldrig att jag skulle tycka att det var lungt och skönt på mitt jobb. men så är det....
 

Hihi

Skrivet av  Ingela m W&E, London
Är det från Teletubbies: "ijen, ijen, raaaaam"?
Mina har börjat säga "big hug" (de tittar på engelsk tv) och ska kramas :) Iofs låter de mest som "bi bu"...och så har de börjat gnugga näsor, ser jättegulligt ut!
Du har två charmiga busfrön, mina är nog lugnare tror jag. De kramas, får mig att rita 100 spindlar varje dag och leker numera tillsammans.
Men just nu är de magsjuka och gnälliga, så nej tack. Jag orkar nog inte med fler barn just nu ;)
 

jajamensam

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Teletubbis var det. Det är nog så att det fastnade hos deras ömma moder när teletubbis videon gick varm (för nu tittar de nästan aldrig på tubbies, det är Bamse och byggare Bob för nästan hela slanten).
Jag har nämligen upptäckt att jag ofta säger: "igen, igen."
Helt indoktrinerad. Jag gick också och nynnande: "haattihatt hatt, hatt, hattihatt hatt hatt"
ett tag sedan följt av: "I don\'t know but it\'s been said, we love scaring kids in bed." "me and you, you and me, both of us together". (gissa filmen)
Men det är lugnt, mina arbetskamrater vet att jag har förlorat förståndet....
 

Haha

Skrivet av  Ingela m W&E, London
Jag föreställer mig dig gå omkring och säga "igen igen" hihi
Hmm, vad kan det vara för film? Jag har ingen aning!
 

Men - vilken film...

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
Kan det vara Monsters inc eller Nightmare before X-mas... ;-)
 

Just det

Skrivet av  Ingela m W&E, London
Det måste ju vara Monsters Inc!
 

Monsters inc

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Som jag skrev här ovanför på helt fel plats....
 

Busar!

Skrivet av  Susen med tvillingar BF 27/1
Visst är det jobbigt ibland med barn, men ändå alldeles, alldeles underbart.
 

Förresten...

Skrivet av  Ingela m W&E, London
...finns det folk som säger så: "åååååh, tvillingar. Det måste vara fantastiskt och underbart"??
Det har jag aldrig hört tror jag. Nån gång har nån gammal söt tant sagt att det är en "välsignelse" men det är ju väldigt ovanligt.
 

Ja hjälp

Skrivet av  marikaL m fem
vi har det rätt bra ändå med vårt vardagsrum som inte är vardagsrum längre utan inhägnad lekhall, där får de så lov att hållas småbusarna här :)

Men visst är det finurligt uträknat det där, att en kraaam gottgör rätt mycket ;)
 

Artiklar från Familjeliv