Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

UL i dag!

Skrivet av Marie-72, bf 23/1
och allt är fortfarande bra med båda barnen.
Flödet är utan anmärkning. Massor av fostervatten och fin storlek på båda barnen. Inga avvik i växtkurvan.
Baby A -9 (1903gr), Baby B -4 (2004gr).

Båda ligger med rumpan ner, men enligt läkaren finns det både plats och tid för dom att vända sig. I teorin kan det bli så att Baby B som har bäst plats vänder sig och använder huvudet som en plog och tränger sig förbi Baby A som just nu ligger längst ner.
Så även om Baby A ligger i säte, så kan Baby B komma och ordna upp i sakerna :-)

Fast, jag måste erkänna att jag börjar altmera att förbereda mig mentalt för ett planerad snitt.

Vill ni titta på gosingarna?
Dom låg kind mot kind och tittade inåt mot mammas hjärta så det var svårt att få nån bra ansikts bild, men både läkaren och jag tyckte att det såg så oerhört mysigt ut ändå.

http://www.geocities.com/dubletter/Bilder.html
Svar på tråden: UL i dag!

Vad söta de är!

Skrivet av  Susen med tvillingar BF 27/1
De verkar ju vara sams i magen så då får man hoppas att de fortsätter att vara det när de kommer ut också :). Härligt att de verkar ha det så bra där inne och följer tillväxtkurvan.
 

Ja, jag

Skrivet av  Marie-72, bf 23/1
blir nästan tårögd när jag tänker på dom!
En sak är att se dom på ett kort, men att få se dom \'live\' när dom låg där tät intill varandra med huvuden och puttade lite på varandra med armarna.
Suck!
 

Åh vad fina!

Skrivet av  eva m Lasse,bf6/5*2
Fick titta på mina små knyten idag. Kändes jätteskönt att se dem ligga och sparka och vifta med armarna :) Fick ingen bra bild dock för de for omkring så mycket men vi har en 30 min lång videofilm så att vi kan titta lite varje dag om vi vill.
 

Vad sött!

Skrivet av  mamma till 4 sötingar
Jag fick sådana flashbacks då jag såg dina bilder. Just nu står min två femåringar, pojke och flicka, och diskar tillsammans. De är olika till sättet och kompletterar varandra på ett underbart sätt. Pojken sög sig fast i sin syster redan på undersökningsbordet efter snittet och han är fortfarande ganska beroende av henne. Hon är mer stark i sin personlighet, men agerar ofta mamma till honom när han är ledsen.
Underbart med två, fast de var oplanerade (gade en 1- och en 3-åring när de kom).

Lycka till!!!
 

Artiklar från Familjeliv