Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Herregud va längesen

Skrivet av Moni m Twinzz
jag var här. HAr ju flyttat och har precis fått nätet. Kan ni inte skriva hur det är med alla??? Mår alla bra??? Mina killar går med gåvagnarna och utefter möblerna, har kommit på att man kan öppna alla skåpen i köket. Hade vi inte haft grind hade dom klättrat i trappen. Sebastian har ramlat ner från vattensängen så har blödde näsblod men har överlevde det också. ;0) Ta vara på er! Kramizzzz
Svar på tråden: Herregud va längesen

Hos oss....

Skrivet av  Nette m Alice-02+Ville&Tuva 040531
Växer vi så det knakar...
Tuva och Ville är nu 6 1/2 månad och de utvecklas i lite olika fart. Tuva är den som är mera framåt och har mest humör. Hon sitter numera utan stöd och kör rally i sin gåstol =)
Ville blir bara arg när han är hungrig eller när leksaken i handen inte gör som han vill, eller om det är handen som inte lyder ? =)
Han tar sig numera också framåt i gåstolen, fast oftast åker han bakåt.

Just nu är bägge snoriga och hostiga och vi håller våra tummar för att Alice inte kommer hem med ngn vinterkräksjuka ifrån dagis, så här lagom till jul.

Jag har införskaffa en "likisvagn" som er.
En BabyTravel Country. Den är ju för härlig att köra!
Vi har dock kämpat lite med dragkedjorna som liksom är "vågiga".... så till den milda grad att nu har den ena pajat =(
Men affären vi köpte den på har beställt ett nytt tyg åt oss och förhoppningsvis så är kedjorna bättre på det. Funderar på om det hjälper att spruta på lite siliconspray på dem....

Jag har varit på anställningsintervju och sitter nu nästan och hoppas på att det går åt skogen...
Ett toppenjobb som jag jättegärna skulle vilja ha och därför sökte jag det men det är ju LITE fel i tiden...
Sambon kan inte vara föräldraledig på mer än 25-50% och jobbet ska tillsättas omgående och är på 100%.
Ja, ja det går väl flera tåg.
Längtar lite efter att få gå och jobba. Jag hann ju bara jobba 3 mån på 50% mellan graviditeterna.
Saknar den sociala gemenskapen och att få äta lunch i lugn och ro ;-)

God jul kramar till er alla!
 

hej!

Skrivet av  Majoslava
skönt att höra att ni lever.
ser du, dina killar blir nu 1 år, det var som igår när du var på väg till förlossningen på nyårsafton..
 

Artiklar från Familjeliv