Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inte lika skakis :-)

Skrivet av inte lika Skakis med Tvåäggs bf 28/7
Jag har nu kommit fram till det där att - Tänk vad många det är som alldeles frivilligt skaffar barn jättetätt. Och att ha ett barn som är 1 ½ år och en liten bebis måste vara mycket värre än att ha två barn som är precis lika gamla. En 1 ½-åring och en bebis har ju så vitt skilda behov - två lika gamla har ju ändå precis samma behov - sömn, mat, stimulans o s v. Så, att få två direkt är nog inte så farligt ändå. Det enda är ju att familjen blir större än vad vi hade tänkt oss, men det är överkomligt det också :-). Så, nu har jag kommit en bit till på vägen... Jag vill, jag kan, jag törs! *s*
Svar på tråden: Inte lika skakis :-)

så tänkte jag med

Skrivet av  ulrika
när jag väntade mina två. Den jobbigaste tiden var väl i början. De första 2 mån efter deras födelse när det bara var snuttning på brösten för mat, tröst, trygghet och närhet. Då kändes det att det var två. Men sen efter 3 mån då släppte allt och nu vid 6 mån håller jag med mina tidigare tankar. Barnen sover ju samtidigt och äter samtidigt. Så jag får ju lite egen tid då och då när de sover på dagarna och kvällarna. Men det är det inte många utomstående utan twins som tänker på :-)
 

Bra!

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Va skönt att du kommit till den insikten.

För det är faktiskt så att man överlever att få tvillingar... jag har hört att det är så. Så jag klammrar mig fast vid den tanken. Det är ganska underbart och härligt att ha tvillingar. Även om mina två allt som oftast gör allt för att förvndla sin mamma till ett lallande psykbryt. ;D
 

Precis så brukar jag säga till alla!

Skrivet av  Jessica m pojkar-96 & flickor-01
Att det måste vara mycket jobbigare att ha två enlingar tätt än att ha tvillingar. Även om det är två personer så är det ändå bara en sorts behov att tillfredsställa samtidigt och inte två olika sovtider, två olika maträtter m m.
 

Artiklar från Familjeliv