Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnflicka?

Skrivet av Ulrika m. Pontus & Fia 1/10-03 & bf 28/1
Är det nån som har eller har haft barnflicka? Hur hittar man en sån???
Våra tvillingar är 16 månader när vi får tillökning i slutet av Jan. Som planerat kommer både jag och min man vara hemma ända tills september-05 men nu kanske kanske min man blir erbjuden ett superbra jobb så vi håller på att kolla upp möjligheter.....
Nån med erfarenheter??
Svar på tråden: Barnflicka?

Jag kommer ha barnflicka

Skrivet av  Susen med tvillingar BF 27/1
from med januari. Jag har en son som är nästan 2 och väntar tvillingar när som helst. Jag har annonserat i lokaltidningar samt i DN. Har dock varit förvånad över att ha fått så få ansökningar med tanke på hur hög arbetslösheten är här i landet. Ett annat tips är att kontakta AF samt sprida ryktet bland familj och vänner.
 

Vi har

Skrivet av  A-L m Sanna&Viggo
haft en barnflicka, eller snarare en Au-pair under nästan ett års tid. Hon reste tillbka till sitt hemland i går och hela familjen kommer att sakna henne enormt! Vi beslöt att ta hjälp då vi inte har någon släkt över huvud taget som kan rycka in och hjälpa till. Vi annonserade först i lokalpressen men fick noll napp och då tog vi tag i det sista halmstrået att ta hjälp från utlandet. Hade helst velat ha en tjej som kunde komma ett par timmar i veckan men när ingen ville så fick vi ha en inneboende. Nu hade vi tackolov plats för en till och jag ångrar inte en sekund att vi ordnade hjälpen på detta viset. Vete fasen hur jag hade orkat utan hennes hjälp då maken reser en hel del i tjänsten och jag är solo med alla fyra barnen. Nu har hon dock rest, men tvillingarna är snart två år så det har blivit mycket lättare att hantera livet i dag :-)

Vill du ha fler detaljer kring detta så mejla gärna!
[email protected]
 

You\'ve got mail *imt*

Skrivet av  Ulrika m. Pontus&Fia 1/10-03 + bf 28/1
.
 

Artiklar från Familjeliv