Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fått tid för snitt!

Skrivet av Marie-72, pl.sn.11/1
I dag fick jag snittdatum!
Båda barnen ligger med stjärten neråt och har envisats med det dom sista veckorna.
Så den 11/1-05 skall jag åka in till lasarettet för att förlösas med snitt - om inget händer innan dess.

Det känns jättekonstigt!
Både att veta vilka det är i magen, och att ha ett helt säkert slutdatum för graviditen.

Annars är allt bra.
Jag hade högre blodtryck i dag än jag har haft nån gång förut och ända förklaringen är kanske att mina svärisar är här......
Svar på tråden: Fått tid för snitt!

Skönt att veta när det blir

Skrivet av  Nette m Alice-02+Ville&Tuva 040531
Om det nu inte startar av sig själv innan, vill säga.
Hoppas du får fira en lugn och skön jul innan du ska in i alla fall =)
Eller lugn och lugn, svärisarna kanske blir kvar över julen ???
Se upp med blodtrycket då =)

Julkramar från nyblivna mostern
 

Skönt att det blir planerat

Skrivet av  ulrika
då kan du koncentrera dig på det i lugn och ro. Jag önskar att mitt också blivit planerat men mina låg ju bra i magen så ett snitt var först inte aktuellt.
 

11 januari är ett bra datum

Skrivet av  josie v26
att föda barn på. Då är min för närvarande yngsta dotter, Malva-Klara född. men 11/1-05 fyller hon 6 år..... så det var ju ett tag sedan.

Grattis! Vad skönt (och märkligt) det måste vara att ha ett bäst före datum... då e det slut med väntan! Hoppas att du kan knipa fram till dess då.

kram på dej
 

Nedräkningen har alltså börjat...

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Va härligt! 05.01.11 bra datum som de andra har sagt.
Jag kommer också ihåg vilken absurd känsla det var att veta att senast den tredje januari kommer killarna. Fast efter ett tag var det bara skönt att veta att längre än så behöver jag inte vänta.
Ta ett djup andetag, passa på att lata dig riktigt i julen och hoppas att du kan koppla bort svärisarna snart. Jag fick också högre blodtryck de sista veckorna. Det är mest en signal att ta det coolt.

Håll oss uppdaterade, speciellt om de skulle bestämma sig för att titta ut tidigare...
 

Artiklar från Familjeliv