Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sover era twins i samma rum?

Skrivet av ulrika
tycker ni att dem väcker varandra? eller sover de utan att bry sig om den andra?
Svar på tråden: Sover era twins i samma rum?

japp & nej

Skrivet av  stina m kasper & minna 030817
de verkar inte väcka varandra. Snarare väcks de om den andra försvinner ur rummet & det blir helt tyst(!)
Kasper verkar tom somna lättare (?) om Minna skriker - vilket hon gör varje kväll just nu.
Men antagligen är alla barn olika.
 

Mina pojkar

Skrivet av  marikaL m fem
sover i samma rum. Väcker inte varandra på nätterna och senkvällar, då kan den ene vakna till och småskrika utan att den andre rör en min. Däremot väcker de varandra på morgonsidan...

Tack och lov störs de inte heller av lillayster på 6 mån som är inne i en strulig sömnperiod och skriker och tjollrar och gormar halva nätterna känns det som :-/ (vi har lite för lite rum än så länge så vi sover 2 vuxna och 3 barn i samma rum).
 

Sen 3 månaders ålder

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
har de sovit i samma rum.
De verkar inte vakna när den andra skriker. När de är vakna verkar de tänka att det är en som gör jobbet för dem båda... i alla fall när båda är på väg att somna, för tar man ut den som skriker då så börjar den andra skrika...
 

Japp:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
De har alltid sovit tillsammans, först i bebiskorg, sen i samma spjälis sen i varsin spjälis intill varandra, och nu i eget rum och varsin säng.
De är 4½år nu, och när jag ibland föreslår att de ska få ett varsitt rum, så tittar de konstigt på mig,precis som att man vore tokig:0)

De har ett sovrum och ett lekrum, och de kan inte förstå hur morsan kan vara så knäpp och tro att man kan SOVA i LEKrummet??
:0)

Så de lär väl fortsätta att knoppa ihop ett tag..

De stör inte varandra alls, det kan vara världens hallaballo därinne med skrik och gråt och renbäddningar mitt i natten utan att den det inte berör rör en fena.
Möjligen att de suckar till och drar täcket över huvudet;0)
 

Ja

Skrivet av  Jessica m pojkar-96 & flickor-01
De har sovit i samma rum från ca 9 månaders ålder. Ja innan dess också, fast då i vårt sovrum! Så i eget gemensamt rum från ca 9 mån. Inga problem med att de har väckt varandra.

Pojkarna har sovit i samma rumm tills de blev 7,5 år, då hade de ett sovrum och ett lekrum. Sedan delade vi av det stora lekrummet till var sitt rum åt dem. Inte för att de då ens tjatade om eget rum utan för att vi behövde använda deras sovrum till annat. Inga problem att sära på dem då.

Flickorna sover i samma rum. De har också ett sovrum och ett lekrum.
 

Sedan de var 2 månader

Skrivet av  Eva-Ley med T&A+3+sd+bf050524
De har hela tiden delat, först säng, sedan rum och nu rum och säng.

Otroligt nog så väcker de inte varandra, trots Tildes ilskna morgonhumör och Albins kvällspigghet!
 

Ja dom delar

Skrivet av  Moni m Sebastian & Felix 031231
rum och har alltid gjort. För spjälsäng sedan bredvid varandra i egen spjälis, sen i eget rum, och dom har aldrig väckt varandra. tror nog dom är vana och gillar att höra den andre.
 

Jodå... för det mesta...

Skrivet av  C m födelsedagskillarna Niklas o Viktor 030103
Deras sängar står bredvid varandra i samma rum men sover i dem gör de sällan.... ;D Känns det i alla fall som. De somnar där, vaknar sällan när den andra vaknar och gapar men tar gärna en spontan tur in till mamma och pappa. Nästan varje natt har vi åtminstone en som sover delar av natten hos oss. Sen beror det på hur trötta mamma och pappa är om de bärs tillbaka eller får stanna kvar.
De har delat eget rum sedan de var ungf sex månader.
 

Artiklar från Familjeliv