Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tack för alla grattis och kort förl. berättelse

Skrivet av Susen med Lukas och Julia 29/12-04
Har inte hunnit vara inne förrän nu, så jag flyttar upp tråden.

Vaknade vid 2 tiden på natten av att det knäppte till i magen. Undrade för mig själv om det var vattnet som gått, men av någon konstig anledning måste jag ha somnat om direkt. Vaknar kl halv fyra av att det är alldeles blött i sängen. Väckte maken som ringde till förlossningen. Med tanke på att jag väntade tvillingar som inte var fixerade samt att jag har en snabb förlossning bakom mig så skickade de en ambulans direkt. Maken fick stanna hemma och vänta på att mormor skulle komma för att passa sonen. Ambulansen blir mött av en akutbil havvägs till Danderyd, så jag fick sällskap av en läkare sista biten. Fick några svaga värkart under färden. Inne på förlossningen konstateras att jag är öppen 7 cm. Inte illa med tanke på att jag verkligen inte hade särskilt ont. Prövade lustgasen som jag missat förra gången och måste säga att jag tyckte den var toppen. Vid halv fem kommer maken och då börjar det bli lite jobbigt, men inte på långa vägar outhärdligt. Kl 6 kommer första krystvärkarna och jag föder Lukas stående på knä efter 3 minuter. Sedan blev det bråttomatt lägga sig på rygg eftersom att tvåan låg i tvärläge. Under en halvtimme har jag två läkare som klämmer och hänger på magen samtidigt som en BM känner med handen mellan benen, mindre trevligt kan jag lova. De lyckas dock och en hslvtimme senare kommer lillasyster. De var normalstora för att vara födda i v 35, 2,6 respektive 2,8 kg. Nu är det dags för amning igen. Ser fram emot att få läsa ikapp här.
Svar på tråden: Tack för alla grattis och kort förl. berättelse

Jag har inte...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..gratulerat dig till dina små!
Så nu gör jag det:0)

Grattis till två små busar, som ändå inte var sådär värst små för att vara lite tidiga, min Robban vägde nästan 2,8 och de är ju födda i v. 38+2.
(Corrinda vägde 3.2)

Amma på nu och njut!:0)
 

Artiklar från Familjeliv