Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tre i bilen?

Skrivet av Maria *på besök*
Tänkte fråga er som har tre barn som alla behöver sitta i bakåtvänd bilbarnstol hur ni löst det? Vilken bil har ni? Var sitter barnen? Har bilen trepunktsbälte i mitten?

Vi har hittills två barn, men så småningom kommer vi förhoppningsvis att ha tre så pass tätt att de alla behöver bakåtvänd stol, så vi funderar på hur stor bil (bred) det behövs egentligen.
Svar på tråden: Tre i bilen?

vi har en

Skrivet av  ulrika
saab 9-5 combi. Den har 3 punktsbälten bak och man ska få plats med tre bakåtvända bilstolar i den.
 

Chrysler Voyager

Skrivet av  Nette m Alice 021005+Tuva&Ville 040531
Den bilen är 7-sitsig och vi har tänkt att ha tre stycken bakåtvända bilbarnstolar i den. Än så länge så sitter Tuva och Ville i babyskydden och så långt är det inga problem.
 

Vi har..

Skrivet av  Jenni m.Anton & Kalle-01 & Jesper- 98
kollat på större bil, men jag får för mig att chrysler är dyr att köpa, dyr i drift, försäkring....
stämmer det eller är det nåt jag har fått för mig!??

/Jenni
 

Tack för era svar! (imt)

Skrivet av  Maria *på besök*
..
 

Toyota Previa

Skrivet av  Erika m 3 +2 bf 050312
utan trepunktsbälte imitten. Har för mig att de satt(två sitter framåt nu), en fram på passagerarsidan, en på stolen bakom (därför att vi är så olika långa, annars hade den stolen placerats bakom förarsätet),och den tredje påbakersta raden längstin mot väggen. Alla våra bilstolar behöver ha stöd, men kom i håg att det finns bilstolar med stödben som kan användas med midjebälte!
 

Artiklar från Familjeliv