Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

PBSthlm, här kommer mitt svar...

Skrivet av Mimmi & Zacki
...o följdfråga om du nu missade hela poängen: Varför ska en mamma må psykiskt dåligt pga att hon behöver arbeta när hon vill va hemma med sina barn?
Du verkar missuppfatta hela inlägget...Vad jag anser är att det systemet vi har i Sverige idag är mycket fördelaktigt...visste du inte om att mannen kan vara hemma om han vill hela fl själv på sånär 60 dagar???
O min poäng var att man ska nog se om sitt egna hus..
Jag är inte emot hemmapappor, jag anser de är tuffa killar...men det finns oxå annat i ett föräldraskap än att vara hemma lika mycket...

Många delar gärna fl men då måste det väl finnas förrutsättningar att man inte förlorar så mycket på ekonomin oxå???O får familjen mindre att röra sig med då mannen är hemma så börjar ju han må psykiskt dåligt, liksom mamman som kanske behöver jobba ännu mera för att täcka upp inkomstförlusten...

Så än en gång vad är det för fel på vår föräldraledighet som den är nu????

Kan nästan tro att många är missnöjda med familjelivet o anser det vara lag att tvinga mannen vara hemma...
Vad gäller i arbetslivet så är det väl där vi skulle behöva en stängare lag.....
Har aldrig förstått varför man hackar på de som satsar på allas våran framtid dvs våra barn, o varför alla ska lägga sig i om vem som är hemma mest eller minst med barnen....
Än en gång rucka inte på vår valfrihet ang fl! Slå hellre på arbetsgivarna som inte kan fatta att oavsett kön o barn så är man lika värda på arbetet o i arbetslivet......
Svar på tråden: PBSthlm, här kommer mitt svar...

Och jag och många med mig

Skrivet av  PBSthlm
tycker att man måste se till samhället i stort och faktiskt inse att många kvinnor idag diskrimineras på arbetsmarknaden pga att alla arbetsgivare räknar med att de kommer att skaffa minst ett barn och vara hemma ett par år.
 

Artiklar från Familjeliv