Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vart tog Mammagruppen vägen?

Skrivet av Pellis
Nu måste jag fråga om några andra har varit med om samma sak. Tycker själv att det är oerhört tråkigt att det mynnade ut i att Mammagruppen som blev en Mappagrupp bara försvann. Vi mammor träffades alltid med våra barn och pratade om allt mellan himmel och jord MEN när några pappor till barnen skulle vara föräldralediga så upphörde detta!!! Det blev tyst! Dessa pappor gjorde tappra försök att komma in i mammornas pakt men lyckades inte utan det börjades smygas istället med träffar. Hur har ni andra upplevt det? Hur har ni stackars pappor upplevt situationen? Har ni varit med eller struntat i det?
Det blev en jättetråkig stämning...
Svar på tråden: Vart tog Mammagruppen vägen?

Våran mamma/mappa-grupp...

Skrivet av  Ylva m Fredrik
När min sambo tog över föräldrarledigheten när sonen var dryga 7 månader och då tog han även över min plats i mammagruppen. Han var faktiskt mer aktiv deltagare än jag någonsin varit. Någon enstaka gång kände han sig utanför, men troligen var det mer en effekt av att de andra bor i samhället och umgås mer medans vi bor på landet utanför och inte träffar dem mer än vid fikaträffarna. Jag har däremot fått positiva kommentarer från andra mammor att det var kul att Calle var med.
 

Artiklar från Familjeliv