Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

BB!

Skrivet av Sassa
Jag ställde en fråga till dig längre ner men den försvann väl i villervallan så jag plockar upp den här och hoppas på svar. Om din sambo hade haft samma inställning och inte ville vara hemma, hade ni delat på det då?
Svar på tråden: BB!

Ärligt talat

Skrivet av  BB
så är det svårt att svara på det...troligtvis hade vi blött och stött frågan om och om igen och kanske nått någon slags kompromiss. Alternativt så finns det ju dagis/dagmamma osv osv så någon lösning hade man kanske kommit fram till.

Ärligt talat vet jag faktiskt inte hur vi hade gjort. Nu blev ju det inte ett problem eftersom min fru mer än gärna var hemma under våra småbarnsår.
 

Tur för er ;-)

Skrivet av  Sassa
Tänker du vara hemma när barnet blivit lite större? Känner igen de tankegångarna i min man att det är roligare att vara hemma med större barn, tråkigt men samtidigt så känns det ju bättre att han är hemma med dottern när hon är lite äldre än att han inte är hemma alls.
 

Våra barn

Skrivet av  BB
är större idag och jag har varit hemma betydligt mer nu när det är stora. Dessutom är det nästan uteslutande jag som har VAB:at de senaste åren + mycker mer som jag inte tänker att dra upp här nu.

Joo krutet från din mans sida behöver ju inte läggas just när barnen är små....från att barnen föds till de är vuxna så är det ju olika cykler där det krävs olika insatser av oss som föräldrar.

Min fru största insats var mer när de var små men nu är det jag som dominerar när det gäller våra barn och hon är ju nu i andras ögon en väldigt "frånvarande mamma" nu när hon inte är engagerad. *L*

Men återigen...som andra här har pratat om..det handlar ju om att kompromissa och det finns olika lösningar, så var och en får ju hitta sina lösningar som passar familjen bäst...det som är rätt för er kan ju vara fel för oss och tvärt om.








 

Artiklar från Familjeliv