Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jämlikt :-)

Skrivet av ~Majo~
Tidigare idag så stod min man och vår yngsta son vid spisen och lagade mat tillsammans. Pappa visade lille sonen hur han skulle göra för att förbereda och tillaga maten.
En tanke slog mig då; att för bara 15-20 år sedan hade den synen inte varit riktigt lika vanlig. Istället hade bilden nog varit en mamma med lilla dottern. Kanske.
Fast å andra sidan; varför överhuvudtaget notera detta? Jo för att det inte är så självklart att dagens föräldrar överhuvudtaget lär sina barn att laga mat, än mindre att en pappa lär sina söner konsten att laga till en måltid till familjen.

Bara en liten tanke så här på eftermiddagen.
Svar på tråden: jämlikt :-)

Ja...

Skrivet av  ES - bf + 9 dagar *suck*
... egentligen har vi ju jämlikhet först den dagen man inte funderar över jämlikhet. Och inte noterar vem som gör vad och varför.
 

JAg vet inte om det är så ovanligt...

Skrivet av  mimmi
..eftersom många av mina vänner o jag inkluderad hade pappor som lagade mat med oss barn då vi var små...Så för mig är det inte ovanligt o då pratar vi om 30 år tillbaka i tiden...min gubbe låter ofta barnen vara med då han lagar mat, visst det finns en risk att man får sanera köket efteråt men det bryr jag mig inte om...
Jag minns hur man fick stå ofta o vända fiskfilerna i mjöl o lägga i ägget som brodern vände o la i störbrödet..eller då man fick lägga i de olika ingredienserna i grytorna pappa oftas lagade....
Visst har ju en banbrytande pappa som var nog den första pappan som kom själv till bvc 1961 m min äldste bror för vikt o undersökning...ett minne han aldrig kommer att glömma...
 

Min pojkvän...

Skrivet av  Mia
har lärt mig laga mat,städa,tvätta etc.
Jag är helt klart den sämsta av två på detta.

För oss är det inget konstigt,men lite kul var det nyss när vi köpt hus,jättestor prästgård,då sa svärmor när hon var här och kollade till MIG -oj vad mycket DU får att städa!!! Jag höll på att börja skratta....men hennes son sa då helt lugnt att den biten fixar jag vet du morsan,prinsessor städar inte!!
Och så pussade han mig!!
Efter en stund såg hon hur mkt bär vi hade då sa hon återigen till mig du ska få ett jättebra recept på saft av mig.....javisst sa jag.

Sen ringde vi och sa att saften blev jättebra(det blev den) och så berättade vi att vi gjort det tillsammans och korkat vin under tiden! Då blev hon tyst igen...sen avslutade han samtalet och sa att nu skulle vi fixa gardiner.
 

Artiklar från Familjeliv