Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kul att läsa om svägningar i tiden!

Skrivet av Mamma Bu
När jag för 10 år sedan födde vårt andra barn var jag föräldraledig 5 månader och pappan 9 månader. Då fick jag försvara mitt val. Jag var en usel mamma som aldrig borde ha skaffat barn enligt många.

Nu läser jag här om mammor som vill gå hemma hela tiden och måste försvara sin önskan.

Ett är då säkert. Det kommer alltid att finnas två läger. Frågan är, vem har rätt och vem har fel?
Svar på tråden: Kul att läsa om svägningar i tiden!

Fast jag har varit föräldraledig

Skrivet av  knyttet
för ca 5 år sedan och för några månader sedan. Och jag har båda gångerna fått försvara mitt val att inte vara hemma ett år eller mer. Jag tror ingen har vågat kalla mig usel mamma i och för sig. Men då var jag ju hemma ca 10 månader båda gångerna.
 

fast jag..

Skrivet av  mamma till tre
har varit hemma för 17 år sen, för 12 år sen och för 6 år sen och har alltid delat lika med pappan, och har aldrig behövt försvara vårt val. Inte ens den tredje gången när pappan var hemma betydligt mer än jag.

Det är som jag alltid har sagt: Det är mycket mera jämlikt i norr !:-). Han har alltid haft andra män i närheten som också varit hemma en längre tid med barnen. Grannpappan var hemma över ett halvår med tre barn under två år.
 

Artiklar från Familjeliv