Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nilam, hur visste jag att

Skrivet av PBSthlm
ditt inlägg skulle mynna ut i ett konstaterande att även "frånvarande" föräldrar kan ha fin kontakt med sina barn.
Svar på tråden: Nilam, hur visste jag att

Du är förmodligen

Skrivet av  nilam
väldigt smart :-)

Jag ser dock inte föräldrar som inte är hemma hela dagarna under en lång period som frånvarande. Man kan vara frånvarande även när man är hemma hos barnet. Det handlar om engagemang och det uttjatade order kvalitet. Vi är alla olika och bör därför ges valmöjligheter för att anpassa vår situation till våra personligheter.

Min sambo och jag kommer att dela föräldrarledigheten (och dra ut på den så långt ekonomin tillåter) när barnet kommer, så jag är inte emot att dela - inte ens 50/50, jag är bara väldigt mycket emot TVÅNG. På vilken nivå det än är.

Kan också tillägga att jag (kvinna ;->) tjänar 10.000 kr mer i månaden än min sambo och att vi började spara pengar för att ha råd att vara hemma för länge sedan.
 

Jag är inte frånvrande

Skrivet av  Åsa
trots att jag inte har hand om vardagssysslorna med min son själv.
Jag ger honom mer av min tid och engagemang än många andra mammor,även om de jobbar deltid.
Vi umgås dagligen och har kvalitetstid,jag är skitdålig på hushållssysslor så han är nog nöjd om min man sköter matlagning,städning etc...jag skulle inte heller komma ihåg att packa en gympapåse om jag så var hotat till livet.
Det har inget med kön att göra utan med personlighet!
 

Ja, visst är vi olika

Skrivet av  Pallas
Det jag tycker är fascinerande är att det verkar vara så att 85% av alla män har en sån personlighet att de aldrig i livet skulle komma ihåg att packa en gympapåse....

Vilka slutsatser kan man dra av det?
 

Seriöst tycker jag det är intressant...

Skrivet av  Åsa
Jag tror att jag är hjärnskadad,på nåt vis så jag tänker som en man.Eller inte tänker...på mer än en sak....går jag och grubblar över något tex.ekonomi,eller något hästrelaterat så finns bara det..då går munnen liksom bara,javiist älskling ,mmmm, osv.Sen vet jag inte vad vi pratat om och glömmer således vad jag sagt att jag ska göra.
Jag glömmer bort saker hela tiden och gympapåsar är helt omöjliga,jag kan aldrig lära mig vilka dagar det är...vafan beror det på??
Det är INTE att jag vet att sambon gör det,han skulle istället ALDRIG glömma det,eller födelsedagar,eller matsäck,eller när vi träffades,eller att kolla om vi behöver köpa mjölk....
Det fungerade lika illa när jag var singelmamma....
 

Artiklar från Familjeliv