Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min man har fått dammsugaren

Skrivet av Annapanna
Jag insåg att jag inte längre orkar ha ansvar för allting hemma. Jag funderade på vad jag hatar mest och kom fram till att dammsugning och att plocka upp tvätt är det jag hatar mest.
Jag har tidigare sagt åt min man närhan ska dammsuga och när han ska plocka tvätt. Men nu meddelade jag honom att han from nu har ansvaret.
Sen intalade jag mig att jag måste låta honom göra på hans sätt och när han inte står ut med dammtussarna.
SVÅRT!!! Men nu börjar det fungera!
Det är dessutom så ofantligt skönt att se att det är sand innanför dörren och känna att det är inte min business! Jag har sett till att få bort två dåliga samveten. Har väl bara hundra kvar... Men snart kanske jag ska ta och delegera fler.
Svar på tråden: Min man har fått dammsugaren

Kul att det lyckas

Skrivet av  Omnia
Skönt att du hittat ett sätt där du slipper ta ansvaret för allt i hemmet. En fudering bara varför är det du som delegerar, borde ni inte komma överrens tillsammans? Din man kanske oxå hatar att dammsuga...

 

Det är delegerandet jag vill bli av med

Skrivet av  Annapanna
När jag sa att jag från och med nu avsäger mig dammsugaren så såg han förvånad ut och sa: "har den inte varit det länge?" Och det är han som dammsugit, för han har inget emot det. Men han har gjort det när jag tyckt det varit dags. Helst på mitt sätt. Nu gör han det när han tycker det är dags och på sitt sätt. Jag slipper ödsla kraft på gruskornen.
Han har dessutom mål i munnen och skulle säga ifrån om han inte ville. Jag försöker sluta ta ansvar för vad andra vill och känner.
 

Mer nyanserat

Skrivet av  Omnia
Meningen "Men nu meddelade jag honom att han from nu har ansvaret.", lät ganska beordrande. Din förklaring nu tycker jag var mer nyanserad.
 

Artiklar från Familjeliv