Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Engelsk översättning!

Skrivet av Yllet
Hej,

Kanske att jag är på fel ställe, eller kanske helt rätt??

Jag sitter och skriver min CV på engelska och jag skulle behöva hjälp med att översätta att jag har gått Ekonomisk linje på gymnasiet. Finns det någon vänlig själ härinne som kan hjälpa mig?? Please?

En bonus är om ni i så fall även kan översätta Tävlingskommitté?

Hoppas på svar! Har skrivit inne på OÄF och Jobb, men inte fått något svar...
Svar på tråden: Engelsk översättning!

en variant

Skrivet av  Mysan med Flisan
En variant att skriva ekonomiska program på gymnasiet är; economic program in gymnasium ( det beror på vad du ska söka för jobb, gymnasium är oftast ett ord engelstalande förstår).

Tävlingskommitee är lite värre, det beror på för vad? Förmodar att du menar inom idrott t.ex. member of a competitioncommitee in sports.

Hoppas att det hjälpte lite
 

Gymnasium betyder ju gympasal på engelska! imt

Skrivet av  jess
 

Jag tycker

Skrivet av  Marie engelskastudent
du kan skriva nåt i stil med "3 years college education with economic profile" och kanske ev. lista de viktigaste ämnena du läst. Det beror ju också på om det är en amerikan eller engelsman som ska läsa CV:n. Är det en amerikan bör du nog inte skiva college, så det betyder universitet. F.ö. är jag inte insatt i amerikansk engelska.

PÅ brittisk engelska kan du även skriva vad jag skrev överst under rubriken A levels.
 

Svenskt Gymnasium motsvarar Am. High School * imt

Skrivet av  Charley m. mars-dotter 2004
imt
 

Bachelorette Programme

Skrivet av  amaiz
brukar väl användas i internationella sammanhang om gymnasienivå numer? I England funderar de på att byta deras A-levels mot Bachelorettes tex. Batchelorette Programme in Economics kanske skulle vara en bra översättning?

PS Kolla stavningen.
 

Business Administration mer korrekt än

Skrivet av  Ännu en kock i denna soppa
att skriva Economics. Företagsekonomi = Business Administration

Nationalekonomi=Economics.
 

Använd

Skrivet av  Tango
Secondary School för Gymnasium. Det förstar alla engelsktalande.

T ex Secondary School - Business Administration Program
 

Upper secondary school

Skrivet av  Alifo
Hejsan Yllet,

Jag fick på gymnasiet lära mig att svenska gymnasiet motsvarar det brittiska Upper secondary school. Ekonomisk linje är i min CV Upper secondary school, Economics (3 years).

Mvh
A
 

Artiklar från Familjeliv