Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är det Leïlas tur! *gnällvarning som vanligt*

Skrivet av Angelina
I dag vaknade hon med 39° feber och när hon nästan hunnit dricka upp sin chokladmjölk kaskadkräktes hon upp alltihop! Tur för mig att mamma och pappa fortfarande är kvar, nu kunde jag ta mig nerkräkta dotter med till duschen och hoppa i själv tillsammans med henne och när hon var ren kom pappa och hämtade henne och sâ kunde jag tvaga mig själv i lugn och ro, hela olyckan blev väl undanstädad utan att jag lyfte ett finger, hur ska jag klara mig när de har âkt hem? Jag har inte gjort nästan nânting sedan de kom och jag är helt slut!
Svar på tråden: Nu är det Leïlas tur! *gnällvarning som vanligt*

Stackars lilla

Skrivet av  Cissi NL
tjejen! Hoppas hon blir frisk snart!
Ja du det är skönt att bli "bortskämd"! Du kommer att klara det galant ska du se. Annars kommer jag farande för att hjälpa dig ;)
 

Âh!

Skrivet av  Angelina
Ja, kom, nu är ju det nya âret här sâ nu fâr ni ta er hit, M och Julian och du!
 

Stackars tjej

Skrivet av  CuP
Hoppas att hon är bättre nu.
Här är det gastro-epidemi pà la maternelle. Lillkillen är pà stràlande humör men han är blek och grön och kan knappt äta nàt utan att det flyger ut igen.
 

Jag fattar bara inte!

Skrivet av  Angelina
Hur eller när eller av vem hon har fâtt det. Hon var pâ la Halte i mândags och dâ var även Maximo i skolan, men efter det har ingen av dem varit ute i samhällslivet. Maximo hostade ju i tisdags morse sâ att jag inte ville ta honom till skolan, doktorn sa att det var en lättare bronkit och förkylning, han har hostat sedan dess sâ han har inte varit i skolan mer denna vecka och sâ nu i morse vaknade lillan med hög feber, helt frossig och fick flytande doliprane (du vet den med jordgubbssmak) och en flaska mjölk som hon ju som sagt inte fick behâlla. Jag undrar ibland om det verkligen är magsjuka eller om det är febern som gör att de inte fâr behâlla annat än vatten? Om hon nu har magsjuka, när kan hon ha fâtt den, den kan ju inte vänta frân mândagen ända fram till fredagen innan den bryter ut, eller?
 

Magjuka är ju

Skrivet av  CuP
otroligt smittsamt. Det kan ocksà vara hostattacken som gjorde att hon kräktes (en klassiker hos oss).

Här hoppas jag att storebror inte kommer att fà eländet eftersom han àker pà classe de neige pà tisdag.
 

Definitivt inte..

Skrivet av  Angelina
..nâgon hostattack som utlöste det hela, nej det var en riktig kaskadkräkning som heter duga! 250ml chokladmjölk över sig själv mig, bordet och mattan i vardagsrummet. Jag hâller tummen för din store kille, han kan fâ skida i stället för min make, som längtat i fem âr efter att fâ âka till alperna i februari, första gângen det hade funkat ekonomiskt och praktiskt med barn och icke-gravid fru var förra âret, dâ fick han ryggskott tvâ dagar innan inbokat datum, han var inte nâdigt besviken kan jag lova!
 

Stackars Leila

Skrivet av  daisy
inte roligt med magsjuka!
Och visst är det skönt med besök? Det är när min mamma har varit här och hälsat på som jag inser att jag behöver assisstans, typ ett tremannalag, som hjälper mig, och då har jag ju bara ett barn:).

Hoppas hon kryar på sig fort
 

Artiklar från Familjeliv