Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste man alltid tänka åt (ojoj långt)

Skrivet av Malin2
karlar???

Scenariot.
Sonen har tandreglering idag kl. 2.30. Så jag sa att jag hämtar honom kl. 2 i skolan (detta var i måndags jag sa detta). Mannen säger hm kan du ta honom direkt till tennis efter. Hm sa jag han skulle ju hinna tillbaka för 40 minuter i skolan. Men om du hämtar mellantjejen så visst kan jag det.
Igår. Mannen ok så jag har fixat tennis kl. 2.30. Hm men han ska ju vara hos tandläkaren kl. 2.30. Jaja så snart som möjligt då. Ok. Så du hämtar mellantjejen. Ja det gör jag.
Imorse på väg ut. Hm kan du fixa någon som hämtar mellantjejen i skolan. Ja men ta henne vart? jag är ju inte hemma. Men hinner du inte hem? Nä inte direkt och jag hade planerat att handla. Och kunde du inte tänkt på det tidigare? Om du vill att någon ska hämta henne får du fixa det. Nu är jag lite sur här.
Nu ringde mannen. Hm är du nere på stan idag? Nej hurså. Jo jag glömde bort att du skulle ta sonen idag till tennis så jag flyttade över hans tennissaker i min bil. Döh....
Så nu tänkte jag ut följande... lika bra att mannen hämtar eftersom han kommer att spendera kanske 1 t. 20 minuter på att köra hem kläderna. Så mannen hämtar sonen tar honom till tandregleraren. Jag hämtar mellantjejen.
PUST!
Svar på tråden: Måste man alltid tänka åt (ojoj långt)

jag skulle vilja vara en liten råtta

Skrivet av  Cecilia VA, USA
som sitter i ett hörn hos er ;)
 

Artiklar från Familjeliv