Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

när barn gör övergrepp på barn

Skrivet av anonym i dag
chockad och gråtande har jag tillbringat kvällen med min dotter som i dag berättade att ett äldre barn tvingat henne att suga på pojkens snopp, medans ett annat barn höll fast henne!
MIn första tanke var att gå över och slita upp vederbörande barn ur sängen och bokstavligt talat slå ihjäl ungen, man reagerar som en tigrinna.
Den ena familjen har varit här och det barnet var storgråtande och skämdes oerhört, den andra familjen har vi inte nått ännu.
Har någon varit med om liknade, har försökt nå någon jour BUP, men det är stängt, ska ringa igen i morgon.
En sköterska som jag i alla fall nådde sa att det inte var helt ovanligt med liknade historier, och i bland var det bara nyfikenhet som gick ordenligt överstyr, kanske inspireade av tidningar, internet och filmer som inte lämpar sig för barn. I bland låg andra faktorer som övergrepp bakom och hon ansåg definitivt att alla barn som varit inblandade var i behov att någon slags rådgivning.
Känns som en mardröm!
Svar på tråden: när barn gör övergrepp på barn

Åh vad hemskt..

Skrivet av  Gittan
vill bara säga att jag känner med dig, många många kramar till dig och dottern, stackars flicka! Blir så ledsen..
 

Artiklar från Familjeliv