Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska jag "varna" andra?

Skrivet av Utnyttjad f.d. 15-åring
Skrev nedan ett inlägg till vilsen mamma om vad jag varit med om som tonåring. Jag hade "kommit över" det mesta, förmodligen för att det "bara" var tafsande samt
"snuskprat" men nu börjar det som smått göra sig påmint, när mina egna barn växer upp och jag vet att den ene av "gubbarna" jobbar som lärare (annan del av landet) och den andre har fått barnbarn...
Mitt dåliga samvete växer över att jag ingenting gör för att hjälpa barnen i deras omgivning. Han med barnbarnet vet jag inte var han bor, men hans dotter har jag ju kontakt med. På något konstigt sätt känns det som om jag inte vill förstöra hennes relation till pappan...men intellektuellt vet jag ju att det är ju pappan som förstört den genom att ge sig på dotterns kompis!
Jag har funderat på att prata med pappan till barnbarnet, så kan han avgöra vad dottern orkar höra, men samtidigt skydda barnbarnet från morfar.
Fegvariant, men vi utsatta barn ska ju hela tiden skydda förövarna, om vi så har blivit vuxna och "förståndiga". Dessutom har jag funderat på att ringa till rektorn där läraren arbetar för att säga att om någon klagar på att han är snuskig...så stämmer det...
Finns det någon som börjat informera omgivningen som i mitt fall 20 år efter det hände?
Vad är jag egentligen rädd för?
Svar på tråden: Ska jag "varna" andra?

Fy

Skrivet av  Gitte
vad svårt.. jag låter någon annan här ge dig råd.. men tycker faktiskt att du ska göra någonting, men om du inte gör något ska du inte ha dåligt samvete för det heller, det måste vara väldigt svårt för dig..
 

Varför skriver ingen?

Skrivet av  Utnyttjad f.d. 15-åring
Det är väldigt många som läser om mig, men ingen som
kommenterar, varför?
Är det för att ni inte kan råda mig?
Skriv gärna bara en liten kommentar,ni måste inte svara på frågan.
Jag har som ni förstår inte pratat med många om vad jag varit med om, så jag vill gärna höra lite spontana reaktioner...