Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det aldrig något slut.............

Skrivet av seging
Hej alla glada och ledsna. Måste bara få skriva av mig lite. Jag känner mig lite frustrerad bara... Vet ej var jag ska börja.

Mitt barn har varit utsatt för övergrepp i sin fars hem. Jag gjorde anmälan han svarade med att stämma mig på vårdnaden. Utredningar gjordes vid både soc och polis. något åtal väcktes inte då (allt ska överbevisas) då det är ord mot ord utan andra bevis kan man inte väcka åtal. Helt sjukt vilket samhälle vi lever i! Med andra ord utredningarna ledde inte nån vart!

Vid tvisten om vårdnad har jag vid tre tillfällen fått boendet! Vårdnaden vill man inte ändra på. Den berstår gemensam. Sist hade vi huvudförhandling med 12st vittnen. Nu har han överklagat. Inte nog med detta han har även anmält mig för att jag skulle hålla på med bidragsfusk (ang bostadsbidrag) vilket han inte hade nåt för.(då jag sagt upp mitt bostadsbidrag) inte nog med det så har han sagt till försäkringskassan att "vi har växelvist boende" vilket vi inte har, så jag har kvar underhållsbidraget.

När ska allt ta slut? Hur mycket ska man orka? Det är nog jobbigt att skicka iväg barnet dit, ännu värre att uppmuntra barnet då barnet inte vill. I bland så känns det som jag inte gör tillräckligt för mitt barn. Även om jag vet att jag inte kan göra mer än vad jag gör! För då kanske barnet inte få vara hos mig alls istället och då kan jag ju inte hjälpa alls.

Nu känns det lite bättre! Skriv gärna om ni vill! Kram på er alla!
Svar på tråden: Finns det aldrig något slut.............
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv