Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mamma till en utsatt flicka

Skrivet av vargmamma
Hej
Jag skrev här tidigare för min dotter blivit utnyttjad av sin pappa . Jag har fått super hjälp av psykologer gått på föreläsningar om pedofiler som polisen rek, för jag skulle förstå hur dom funkar och det är otäkt med alla pusselbitar som faller på plats.

På måndag ska min dotter förhöras av pappans advokat och enligt åklagaren har dem så mycket och gå på så hon slipper gå igenom en läkarundersökning.

Idag har jag och bup läst igenom alla bvc journaler osv och möts av den skrämmande verkligheten att jag har sett att det vart många problem och sökt hjälp men ingen (sjukvårdspersonal) har tänkt tanken - sexuella övergrepp - även fast min dotter vart "symtom demoex ".

Även fast pappan utnyttjat henne så tror jag att han aldrig velat skada henne , han har verkligen älskat henne. Men han är så sjuk i sin sjuka drift...

Jag tror att det är viktigt att ge barnen kunskap om deras kroppar att dem har rätt och säga nej och vilka hemligheter som är bra. Allt för många vuxna blundar omedvetet för man vet inte vad man ska se efter eller är det för nära ...vem orkar tänka tanken att den man man valt-den man man var kär i tillfredställer sig med sin dotter i ca 4års tid . Jag litade på mitt ex ! Det fanns inte i min fantasi .
Han kommer aldrig få träffa henne igen och jag har alla myndigheter med mig - men vilken mardröm !
Svar på tråden: Mamma till en utsatt flicka

Åh....

Skrivet av  TigerWoman
Har varit i din sits...Är i din sits...fast vi får ingen rättegång pga av för dåliga bevis för en fällande dom.....
Nu väntar vi på att Familjerätten ska utse en kontaktperson för umgänge kommer det att bli.....

Mitt hjärta gråter.......
 

Tack för ditt svar

Skrivet av  vargmamma
Usch ! Vad jobbigt det låter att det kommer bli ett umgänge ...;((

I vårt fall så har pappan försvunnit helt så fort han fick reda på att en utredning var på gång - då hade ingen sagt till honom att det handlade om övergrepp men idag så vet jag att det var just det han viste ! det var ingen som behövde tala om det för honom...
Fy-f-n säger jag ...här har man levt i sin verklighet det har funnits många frågetecken ..men jag har vart expert och hitta svar... andra svar en sanningen.

Jag kommer aldrig att kunna lita på en man igen ! Det värsta är ..det syns inte på dem och man märker inte – de är så duktiga på Charma , ljuga , manipulera och inger ett förtroende, ärligt talat även fast jag vet att detta hänt ..och när jag tänker på den man jag haft i mitt liv i över 15 år så känns det så overkligt . Tack vare min dotter och hennes beteende så förstår jag att detta hemska hänt .

Även om han inte kommer få något straff så hoppas jag att ”synden straffar sig själv” – han har förlorat sin underbara dotter ! I dag kvittrar hon som en fågel- hon är fri – från honom!

Hur känner du för ett umgänge ? ditt barn ?
 

Vilket beteende hade dottern?

Skrivet av  f.d. utnyttjad
Som fick dig att inse att hon blivit utnyttjad?
Vad var det i BVC-rapporter som i efterhand sa "Jomenvisst"...
 

facit i hand

Skrivet av  vargmamma
det är efteråt , med facit i hand som BVC journalerna blivit granskade av barn psykolog och läkare – jag har aldrig sett något som gjort att JAG tänkt – sexuella övergrepp – utan det var när allt uppdagades och efter polisförhören med min dotter som jag fick reda på vad som hänt . Det är många samtal med polisen och psykologer som gör att jag började förstå att det var sant , jag fick även svar på många frågor kring mitt ex …när jag förstod
 

Artiklar från Familjeliv