Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tankar i natten

Skrivet av vargmamma
Jag funderar och funderar så det ryker i huvudet…har just tittat igen på vår heminspelade videofilm då min dotter var nyfödd , dopet och andra familj inspelningar och jag förvånas att jag fortfarande tycker att hon är lika vacker som sin pappa , hon har alltid vart pappas lilla flicka enda sedan hon var liten …Hon är mitt första barn och jag hade förväntningar på hur det skulle vara men när hon var 3 så började det som skulle vara mardrömmen –
Jag fick inte ta i henne , inga kramar eller pussar , det var bara pappa som dög . Jag sökte hjälp hos bup för hennes raseri utbrott och berättade om mina känslor och så fortsatte vår kontakt . Hon har vart pappas lilla flicka ! När min son kom förvärrades hennes utbrott men hon var fortfarande pappas flicka hon tjatade varje dag efter honom och förklarade sin stora kärlek till honom . Jag fick aldrig röra henne …så jag hade min son och gav honom kärlek ömhet och pappan hade henne. Jag gick till psykologen för tala om min relation med min dotter ….Pappan brydde sig aldrig om pojken utan det var hon hela tiden…

Vi var skilda och min dotter sa hon ville bo hos sin pappa för hon älskade bara honom jag kände det kanske skulle vara bra …men han har problem med spriten ibland så det blev aldrig så .

För mig kom det som en chock när hon berättade …alla tankar , förnekelse nu när allt kommit fram så får jag så många svar …hon tjatar inte efter honom , han hör inte av sig längre …..för ett tag sedan säger hon…..”förlåt mamma för jag inte sa något tidigare ” .

En dag så ringde dom från skolan , min dotter var hysterisk hade stängt in sig på toa . senare berättade hon att en pojke i skolan hade sagt att han skulle kn—lla med varje flicka på skolan ( som ungar kan säga ) hon hade blivit så rädd och låst in sig …för henne är det inte laddade ord utan hon vet innebörden – det har pappa visat hur det går till på datorn och velat att hon skulle sära på bena…

Så när jag ser på filmen hur han leker med henne när hon är bebis , hur han har tårar i ögonen på bb, födelsedagar så undrar jag vilken är min verklighet det jag har sett att han är så snäll mot henne , för snäll skämmer bort henne tar med henne på roliga utflykter – alla samtal vi haft om uppfostran hur han oroar sig ifall något skulle hända - en bra pappa eller ….min dotters verklighet ?

Jag vet inte längre vad som är mitt liv , helt plötsligt är situationer som jag tolkat - goda ...förvanlats till mutor beräknande manipulerande av en pedofil.

Jag håller på förbereder mig mentalt för rättegång …vad ska jag säga ? Jag fattar inte vad dom vill höra …eller varför de vill tala med mig ….vad kan jag säga – jag har vart blind …..det är med facit i hand som alla pusselbitar stämmer ! Jag vet inte vad jag kommer känna när jag ser honom igen…sist jag träffade honom så hade vi en trevlig familje dag alla 4 :a och avslutade med middag ….det var trevligt . Tänk vad svårt det är och förstå något som är så hemskt ….jag förstår människor som blundar ….men mitt hjärta skriker att alla ska öppna ögonen och se för rädda alla barn ....
För 2 år sedan så friade han vill vi skulle försöka igen , vilket kom som en chock ...varför gjorde han det ?
15 år av mitt liv är borta .
jag har haft fel men min dotter har väckt mig .

Svar på tråden: tankar i natten

Kämpa på vargmamma!

Skrivet av  Åsa
Har letat mig hit då min 14-åriga dotter blivit sexuellt utnyttjad av två 17-åriga pojkar.Allt har nyss uppdagats-jag gråter,tänker och förbannar.Vill bara sända mina tankar till dig o dina barn-kämpa vidare!!!
 

Vill varna

Skrivet av  En syster
dig för att kalla dig för ett namn, om det kan spåras till dig.

OM det är ett namn som egentligen är för nära ditt eget, kan du be fN att ta bort inlägget.
Oavsett om det är ett för avslöjande namn, eller inte, så kan du ju byta, när som helst, hur som helst...

När man är så full av sorg, smärta, ilska och andra starka känslor, som när man skriver här, så är det lätt att glömma sig. Själv får jag tvinga mig till en superkoll, så att mitt nick inte dyker upp på andra sidor...

Och nu till ditt inlägg, *ler*. Jag hoppas att ni får stöd, för att kunna ta er igenom det här. Det är inte ngt självklart, har vi ju förstått.
Ka, här inne, har fått kämpa för stöd till familjen.

Så fruktansvärt hemskt, att din flicka blivit utsatt!
Kommer ni att polisanmäla killarna?

Varma hälsningar, En syster. Och välkommen hit...
 

Tack ,)

Skrivet av  vargmamma
Hej tack för dina ord !

Hur mår din dotter ?
Får ni bra hjälp och stöd ?

Varma hoppfulla tankar går till dig och din familj ....människan har en enorm överlevnads förmåga glöm inte det !

 

Usch vad ledsen jag blir!

Skrivet av  f.d.utnyttjad
När jag läser hur fin han har varit mot sin dotter och vilket spel han har spelat...eller var det kanske när dottern blev pubertal det hela började...för jag blev tafsad på att min bästis pappa och jag sprang i deras hus som en dotter under hela min uppväxt men det var inte förrän jag började få bröst som han blev "konstig" och försökte komma åt att tafsa hela tiden. Det konstiga som jag känner idag är att jag fortsatte att gå dit-hans tafsande hindrade inte att jag ville gå dit-men jag var noga med hur jag klädde mig (absolut inte utmanande-och gärna i lager på lager nerstoppat i byxorna)så han inte skulle komma åt så lätt.
I ditt fall skulle det ju vara mycket bättre om det var en man som var otäck, som ingen gillade, som barnen helst INTE ville skulle läsa saga...som de sa att de INTE ville åka till...att det är en älskv\'rd person som gör detta gör ju det hela ännu grymmare-och svårare att genomskåda...
Jag har trott att så länge vår dotter själv vill att pappa ska läsa godnattsaga-eller torka henne på toa så behöver jag inte vara orolig...men när jag läser om din dotter som älskade sin pappa och helst ville flytta till honom och tyckte du var dum...så blir man ju lite orolig.När man själv har blivit utnyttjad så blir man väl lite "spooky", men ibland känns det som om man får en viss radar för jag reagerar väldigt stark "pedofilvarning" på vissa personer-och andra kann jag känna mig totalt trygg med...fast att jag inte känner någon av dessa närmare.
Så känner en annan kompis jag har också hon utnyttjad i barndomen...och jag vet inte om denna känsla är sann, eller ett spöke från det förflutna...det konstiga är att vi kan känna samma sak om samma person utan att vi har pratat om denne person....
Nu blev det svamligt. Det är sent. Sov gott
 

han är dum ...äcklig

Skrivet av  vargmamma
Jag är själv utsatt för grova övergrepp som barn men inte av en förälder. Det stora sorgen har vart att föräldrar sviker sina barn .
Pga detta så har jag fåt bra hjälp nu när jag är mamma till ett utsatt barn . Jag förtår vad du menar att man blir ” väl lite spooky ” men jag har aldrig trott att detta ska hända mitt barn och att jag med mina erfarenheter skulle välja en pedofil till man…det är för overkligt !

Min dotter har inte fyllt 10 år ens så hon är bara ett litet barn.
I morgon ska vi till polisen igen så vi pratade om allt som hänt hon berättar om ”figurerna” han gör med snoppen och att han drar i skinnet och det låter om snopen och den är svettig . Sedan berättar hon igen om när han kissar och det är slem och det är kladdigt på hennes ben det blir slem när han har snoppen där . Idag så är det klockrent att hon på ett barns sätt beskriver att han onanerat framför henne och han vill se om hon har skräp i stjärten ….
I kväll sa hon ” jag tror inte polisen tror på mig ” varför frågar jag ” för jag är ett barn och pappa vuxen , när ska jag få träffa honom igen eller får jag aldrig se honom mer ? ”

Vad ska jag säga ? När jag talar om för henne att jag alltid kommer att finnas vad som en händer och att jag tror på henne så börjar hon gråta.

Jag vet inte hur detta kommer att sluta om det någonsin slutar ….

Nu ska jag sova imorgon blir det polisen (igen ;(( )
 

Hej !

Skrivet av  KA
Jag saknar ord.... Jag tänker på er och skickar varma kramar. Du gör ett fantastiskt jobb och var stolt över det !
 

Artiklar från Familjeliv