Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla hjälp!!!1

Skrivet av suck
I dag när jag skulle natta sonen som nu är 10 år så blev han lite ledsen och ville berätta något. När han var 4 - 7 år så lekte han mycket med en grannkille som var 5 år äldre än vår son. Nu berättade sonen att nästan varje gång dom lekte så lekte dom en lek som gick ut på att man skulle suga varandra på snoppen eller slicka varandra på skinkorna. Jag blev alldeles chockad, har alltid sett den grannkillen som en bra förebild för vår son. Att händelsen kom upp nu hade med en sak som hänt i skolan att göra. Annars tror jag inte att sonen har tänkt så mycket på detta, fast han inser nu att man inte leker sådana lekar.
Vad ska jag göra, jag försökte att inte visa för sonen hur chockad jag blev och jag tror jag lyckades.
Min son har haft problem med kompiskontakter mm
tänk om det är denna händelsen som påverkat honom
Svar på tråden: Snälla hjälp!!!1

Var lugn

Skrivet av  Mia
Jag tror att det är bra att du inte visade hur chockad du var för din son.
Jag förstår hur du känner, min son talade om att han lekt liknande lek när han var 3 år. Jag får fortfarande ont i magen när jag tänker på detta. Jag pratade med föräldrarna till barnet som lekt denna lek med min pojk. Det kändes bra att få göra det.
 

Hej!

Skrivet av  suck
Var han mycket äldre än din son? Jag frågade min son om det hade hänt fler gånger, och han sa att det var nästan den enda lek dom lekte.
alltså dom umgicks ju i flera år speciellt på somrarna.
Usch jag spyr när jag ser den här andre killen åka förbi på sin moped....
ta upp det med hans föräldrar känns lite konstigt eftersom det var ett tag sedan det hände. Jag hoppas inte min son har blivit förstörd av detta.
 

fy vad hemskt

Skrivet av  iben
Den enda leken,fy vad hemskt. Min son var tre år och den andra pojken var 6 år. Det var ett par bekanta som passade min son. Sen när vi åkte hem så sa han det i bilen,vi vände direkt och pratade med föräldrarna. Pojken var skamsen men säger att ingen gjort så med honom innan och att han inte vet varför han gjorde så..
Jag har svårt att tro att ett barn bara tar en sån lek från ingenstans. Antingen har han varit med om något eller har han sett någon tidning eller på nätet eller så.
Men jag känner viss ilska mot denna pojken fast han bara var 6 år, känner att pga honom måste jag vara på helspänn och kolla min son hela tiden när han leker med lilla syster eller någon kompis.
Trist.
Jag hoppas att han glömt den där leken ,det var två år sedan.
Jag tror inte att din son tagit skada av det hä som hänt. Det hade nog varit skillnad om det varit en vuxen som gjort så. Det som är viktigt vad jag tror är att din son har klart för sig att han var liten och att det inte var hans fel att de lekte sånt som man inte ska leka.
Ge din son mycket kärlek och omtanke .
Kram /Iben
 

Jag undrar

Skrivet av  Ti
om inte din son just nu ropar på hjälp? På din hjälp.
Det är ju ingen lek det är frågan om egentligen, om man ska se det i vitögat - vilket man måste göra, utan rena övergrepp, eller hur!
Jag blev själv utsatt för övergrepp av någon som var 5½ år äldre än jag. Övergreppen började när jag var 6 och slutade innan 11-års ålder. Det har lämnat oerhörda spår och sår inuti mig.
Jag tror att din son ropar på hjälp nu, att hans inre inte orkar bära bördan själv längre. Hörsamma honom! Skaffa honom en stående tid hos någon att samtala med, ingen kort kontakt för problemen är så svårhanterade, utan en längre stadig kontakt, så att han får stöd i det svåra arbetet att reda ut sina känslor, sin skuld och sin krossade självkänsla.
Det går att pussla ihop sitt liv igen efter att ha blivit så kränkt under många år, men det krävs en hel del och framför så behöver han stöd utifrån, professionell hjälp. Skaffa honom det omedelbart! Ta honom på allvar!
Min mor gjorde tyvärr inte det och det gjorde att jag snudd på tog mitt liv när jag blev äldre. Lyssna på honom nu! Se till att han får hjälp! Förringa inte hans trauma genom att se det som skett som en lek 2 barn emellan, det går så mkt djupare än så. Professionell hjälp omedelbart!
Lycka till och många kramar till er båda två!
 

låter u...

Skrivet av  pappa2be
helt sjukt måste jag säga.

undra var den pojken har lärde sig leka den leken så att säga??? kanske ska hemförhållanden hos den pojken också undersökas?

en sak att undersöka sina organ och titta på andras men att hålla på sådära... blir u helt klart MISSTÄNKSAM.

tycker att du ska skaffa hjälp både från psykolog och rättshjälp, är detta ett beteende som den pojken fortfarande utövar? vilka var orsakerna till denna händelse? kanske har denna pojke blivit utsatt före?

hoppas det ordnar sig och precis som ti skriver, skaffa hjälp och var ett stöd.
 

det finns hjälp

Skrivet av  cimi
nu vet jag inte vart du bor men ta reda på om det finns någon special klinik som kan hjälpa er förutom bup.
i uppsala finns det maskrosen och i örebro hans och greta.

min mista dotter blev oralt våldtagen av en städare och min älsta dotter såg hela händelsen och vi fick otroligt bra hjälp i uppsala
 

Artiklar från Familjeliv