Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*snyft*

Skrivet av E.
trodde jag (äntligen) hittat en bra kompis, vi har umgåtts i ett år eller så. Nu ska hon gifta sig, vi är bjudna, men igår hade hon möhippa och jag är såklart inte bjuden... Antar att vi inte var så goda vänner som jag trodde då.
Svar på tråden: *snyft*

men...

Skrivet av  Lisa
...möhippan är det väl inte hon själv som har anordnat? det brukar ju vara någon/några i omgivningen att den/de inte har bjudit med dig på möhippan, är ju inget mått på hur pass goda vänner du och den blivande bruden är.
 

Kan bara hålla med Lisa,

Skrivet av  Ellba
möhippan ordnar hennes vänner, inte hon. Det kanske är vänner från den tiden hon gick skolan och de kanske inte visste att ni var så goda vänner, eller hade kollat upp vilka som var bjudna på bröllopet? Det är säkerligen inte hennes fel...
 

Hon ordnar inte möhippan

Skrivet av  makeba
antagligen är det hennes tärna eller annan mkt nära väninna som ordnat den. Inget du kan lasta henne för - och eftersom de antagligen inte känner till dig så är väl ingen att lasta för saken i fråga, tänker jag.
Trist är det ju ändå att inte få vara på en kul möhippa.
 

Förstår både E och ni andra

Skrivet av  Lilla jag
När min svägerska gifte sig var jag heller inte bjuden på hennes möhoppa och jag blev jätte ledsen för min sambo vart bjuden på broderns svensexa. Det har hon själv också sagt att hon ville att jag också skulle ha kommit men som hon sa jag visste inte när det skulle ske och vilka som anordnat det. Då förstod jag. Å andra sidan kan kanske du ta med henne på din egen möhippa kanske inte så flott och flådig. Inte vet jag?
 

Om det går

Skrivet av  Elsa B
så kan du försöka kolla vilka tjejer hon känner som inte var med på den första möhippan och ordna en ny ihop med dem. Tips: arbetskamrater, släktingar, kanske finns en lista över inbjudna till bröllopet (en del kan man få med ändå - t.ex. arbetskamrater). När jag varit med och ordnat möhippor har jag varit glad för alla som kan och vill vara med (för alltid kostar det något: bra att vara många att dela på det, och dessutom blir det ofta festligare ju fler som kan komma).
 

Artiklar från Familjeliv