Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad göra rent öronhålen med?

Skrivet av Vill gärna ha goda råd...
Hej, dottern har fått ta hål i öronen. Nu efter sex veckor fick hon byta örhängen och fick då ett par söta guldörhängen. Nu är båda örsnibbarna tjocka, inte direkt variga men de är irriterade.
Guld brukar man väl tåla? Jag är själv nickelallergiker och har bara guld.
Vad är bäst att göra rent öronen o örhängena med? Jag har bara alsollösning hemma.
Svar på tråden: vad göra rent öronhålen med?

Tvätta med Alsollösning

Skrivet av  maria65a
Kolla bara att hon inte reagerar på Alsollösningen, många får utslag av den. Mina tjejer fick byta till vanliga läkringar i guld efter 6 veckor, dom testade guldörhängen (små pluppar) men det gick inte alls. Läkringarna satt i örat under tre månader innan svullnaderna lagt sig.
 

Jag är guldallergiker

Skrivet av  helena
så visst kan man vara överkänslig mot det.
Alsollösning är bra att rengöra med.
 

jag o min dotter tål bara

Skrivet av  mandelblomman
ringar, dvs då de inte sitter lika tätt.
Allt annat oavsett material blir för tätt o kliar.
 

Om du är nickelallergiker

Skrivet av  Pallas
Så rekommenderar jag att hon bara använder titansmycken. Tag gärna kontakt med en riktig piercingstudio för rådgivning, de är mycket kunniga.

Sålänge tycker jag att du kan tvätta med alsollösning.
 

Har man anlag för nikelallergi

Skrivet av  Protan
skall man inte använda någon sorts metallörhängen över huvud taget. Helst inte ta hål i öronen alls.
 

Klorhexidin

Skrivet av  Ellba
tvättar jag med, fick det rådet när jag tog hål i näsan.
 

Det enda du ska

Skrivet av  Mmaria +6
tvätta med morgon och kväll är tvål och vatten, alsollösning kan du använda för att rengöra örhänget, den del som är i örat.

Köp ringar så luftas hålen mer, jag som mandelblomman kan inte ha vanliga örhängen för det blir för tight.
Vanliga örhängen med ploppar bak stänger igen och varet kan frodas.
 

dottern va 10

Skrivet av  em...
när hon tog hål i öronen, provade allt guld titan nickel-fritt små tunna ringar inget funkade... blev stor stooora var bölder i örat..
allt fick läka ihop sen tog hon hål i ena örat 2 år senare (mot min inrådan) men använde sig av plast .. inte ett enda besvär... funkar kanske inte på alla.. vätesuprocid har jag hört att man ska använda ?? lr har jag fel ????

lycka till!!!
 

Artiklar från Familjeliv