Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 senaste sexpartnerna

Skrivet av sjuk?
jag haft, först en kille, efter sex några gånger under en natt, fick jag sen på dagen efter jätteont i magen, efter sista samlaget kom det med lite blod.

Jag hade som mensvärkar & trode jag skulle få mens, men inget kom.

Sen hade jag en annan kille jag reglebundet har sex med, inga blödningar, inte ont.

Så häromkvällen hade jag sex med en ny kille (låter som jag har massor, men detta är under lång period)
vi hade sex några gånger under 1 natt, & jag blödde lite sista gången, blandat med "blötheten från mig".

& ca 12 timmar efter så fick jag kramp i magen, så jag kallsvettades, jätteont, precis som mensvärkar.

Nu undrar jag ingen av gångerna skulle jag ha mens.
& varför blir det såhär?

Är jag sjuk? Är dt nån könssjukdom? börj ag söka läkare?
Svar på tråden: 2 senaste sexpartnerna

Jag skulle

Skrivet av  Mallan
söka läkare och kolla upp allt för att vara på den säkra sidan. Det kan ju vara vad som helst.. Eller ingenting.
 

håller med Mallan

Skrivet av  Tessan
jag skulle nog också kolla upp det. Man ska inte få smärtor av samlag...
Blödningar kan ju komma från tex sköra slemhinnor eller att du fått en liten liten hudspricka just i slidmynningen. Men det är konstigt att du har mensvärk.
Kanske inflamerad livmodertapp? Någon infektion?
Könssjukdommar brukar nog inte (rätta mig om jag har fel) visa sig på ett sånt här sätt som blödningar och smärta... men för att vara på den säkra sidan tycker jag du ska gå och kolla upp detta!
Meddela gärna hur det gått för dig!

Kram
 

det

Skrivet av  Busluren
kan väll vara så att ngn har kommit långt i digoch kommit åt din livmodertapp? men gå till gyn o kolla så du inte har endometrios eller något sånt!
 

vad är de? nyfiken fråga`?

Skrivet av  ?
endometrios?.... lr vad du skrev?, är det smittsamt, farligt, dör jag? op. man det?
 

neej

Skrivet av  Busluren
det är ingen smittsam sjukdom, men väl en smärtsam. jag har det själv. det är livmoderslemhinnan som "vandrar" och kan sätta sig lite var som helst. man får ofta samlagssmärtor och kan blöda och väldigt ont vid mens.
man kan både mediciner och operera bort det men det kan också komma tillbaka för man blir aldrig av med det men det kan ligga latent i kroppen och man behöver aldrig mer ha besvär av det, det är olika från person till person!
 

Hur upptäckte du att

Skrivet av  Christine
det var endometrios? Var det läkare som upptäckte det eller misstänkte du det själv?
 

Artiklar från Familjeliv