Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

era gamla flickkläder-har ni kvar dem?

Skrivet av hamstern
..råkade skriva på fel sida först.
Jo, jag undrar ifall ni har kvar era gamla flickkläder?
Jag har fått flera gamla klänningar av mamma.
Vet inte om jag ska vara nostalgisk och spara dem eller praktisk o slänga dem?
Hur har ni gjort?
Svar på tråden: era gamla flickkläder-har ni kvar dem?

Nä...

Skrivet av  Superwoman
...mina kläder har ärvts och slitits ut av syskon och andra små släktingar. Så dem har jag inte kvar.

Men om de hade funnits kvar så hade jag nog sparat dels sånt som hade särskilt känslomässigt värde (typ sånt som jag mindes att jag haft på mig vid något speciellt tillfälle) och dels sånt som jag skulle kunna tänka mig att låta mina egna barn ha på sig.
 

Nä, det är jag för gammal för... :)

Skrivet av  Lena_O
Kläder är något jag aldrig har sparat speciellt på. Jag samlar hellre på annat. Kläder blir gamla och åldras, det börjar krypa djur i dom, och det är inte säkert att någon annan blir lika förtjust i dom som jag var.

Så nej, inga barnkläder här inte! :)
 

spara i en fin låda

Skrivet av  anna
en riktig mammas låda , lägg dina klänningar foto mm saker som betydde mycket för dig nör du var liten och varför inte göra en pappas låda hör med svärmor vad hon har,,
och ta fram den för att tillsammans ge dina barn lite av din barndom
Ikea har jättefina lådor lite dyra men snygga, och stabila
 

Tack

Skrivet av  hamstern
för snabba svar.
Hur som helst ska jag vaska upp dem i 40 grader innan jag sorterar. Det blir lätt ofräscht i en källare..
 

En del

Skrivet av  Elin E
Min mamma sparade en del kläder, inte mycket men ändå. Jag är verkligen glad för det! Kan inte riktigt förklara varför det betyder något för mig, men det gör det. Jag har lagt dem prydligt i en fin pappkartong med silkespapper. Det är inte bara bebiskläder utan även en långklänning jag hade på mitt första skoldisco, en plyschtröja med v-ringning som var hur poppis som helst 1975, ett par enormt utställda långbyxor i gabardin som jag var så fin i när jag gick i trean osv. Var rädd om dina flickkläder om du har dem kvar! Jag har verkligen ingen samlarmani bara för att jag blir nostalgisk ibland.
 

Skänker till Röda Korset!

Skrivet av  Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Jag slänger inga kläder utom de som är trasiga, utan skänker istället till Röda Korset eller liknande organisationer.
Jag har ett fåtal plagg kvar som finns i en utklädningslåda till barnen och så har jag kvar några festklänningar.
 

Artiklar från Familjeliv