Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har lagt in en tråd på "fråga pappor"

Skrivet av fröken anonym
o tänkte höra med andra tjejers synpunkt...

vad skulle ni säga om er sambo gick på strippklubbar?

bor i en mindre stad, så här finns inget sånt...men, jag tycker det är otrohet, att ens sambo sitter o applåderar, visslar, dreglar efter en annan naken/halvnaken tjej, vad säger ni?

är det någon här som accepterar det?

JAG drar iaf min gräns där...har inte sagt det till min sambo, men tycker det är underförstått...eller?
Svar på tråden: har lagt in en tråd på "fråga pappor"

Neverever

Skrivet av  G
Nä det skulle jag tåla lika lite som övrig porr.

Att tycka att ens egen sexualitet ska gå före respekten mot sin partner eller alla de som far illa av branschen är för mig ett prov på uselt omdöme. Dessutom borde faktiskt även män reagera på den usla kvinnosyn som förmedlas genom porr/stripp och av den anledningen inte heller vilja gå dit.

Jag är superanti.
 

NEJ!

Skrivet av  mumsan1965
Det skulle jag inte tillåta!!!! Ska det "porras" något så ska det göras hemma i vårt sovrum, bara han och jag!

Skulle han tillåta att jag gick på något dylikt???
Skulle inte tro det...
 

Äh!

Skrivet av  A
Inte så farligt, tycker jag.
 

Vet inte riktigt

Skrivet av  Miranda
hur jag ska ställa mig ifrågan. Om jag tänker på mina egna känslor, att bli sårad och svartsjuk osv så tänker jag att visst kan han väl få gå på strippklubb. Känner mig inte hotad av det. MEN så rimmar strippklubbar och porr öht väldigt illa med vad jag anser vara en vettig kvinnosyn. Så helst ser jag av den anledningen att han låter bli, eftersom vi då har gemensamma värderingar. MEN å andra sidan är han en vuxen person med rätt till sina egna värderingar. Jag skulle diskutera saken med honom och framföra argument till min ståndpunkt, men är han fortfarande av en annan åsikt så skulle jag inte tvinga honom att "hålla med mig", försöka avkräva honom några löften eller så... Säger inte att detta är rätt sätt att hantera frågan, utan bara mitt sätt.
 

Det beror på sällskapet.

Skrivet av  Jenny & Molly
Om min man skulle smyga iväg själv på strippklubb hade jag nog blivit "lite lätt" störd.
Men min man har varit på strippklubb när han har haft jobbfest tillsammans med ett tjugotal av sina jobbarkompisar. Och det tycker jag är helt okej. Han vet att det är okej om han tittar, så länge han inte gör mer än så.

Hellre hans ärlighet att han skall dit och att han har varit där och hur han tyckte det var, än att han skulle smyga runt.
 

men blir du inte sårad

Skrivet av  fröken anonym
av att han sitter o dreglar över andra nakna/halvnakna tjejer då?

o jämför det inte med att sitta på stranden, det är en helt annan femma. :)
 

Inte mer...

Skrivet av  Mams
än att han står i kön på ICA och dräglar över tidningsomslagen från Café eller Slitz eller liknande =))) Jag skulle däremot känna mig bedragen eller ledsen om jag visste att min man hade sina tankar på en annan kvinna, då skulle jag bli orolig!
 

Måste han dregla????

Skrivet av  Jenny & Molly
Varför skulle jag bli sårad över att han tittar på andra tjejer? Och då tjejer som har som jobb att karlar skall sitta och titta på dem?

Tro inte att jag är "frigjord" och för frihet i förhållandet. Nej då. Jag är så emot otrohet och allt som är mer än en vänskaplig kram.

Men jag tycker samtidigt att det är okej att titta. Så länge som det inte går längre än så. Och så länge han är ärligt mot mig angående detta.

Han har varit på strippklubb 1 gång och tyckte väl att tjejerna var mycket snyggare än vad han föreställt sig. Men han tyckte inte heller att det var något han ville göra igen... ;)

Angående tittandet. Nu är strippor som sagt betalda för att bli tittade på. Jag hade stört mig så mycket mer om han suttit och glott med munnen vidöppen på stranden, eller någon annanstans där det finns lättklädda damer.
 

Näe...

Skrivet av  Mama-Kriti
Inte skulle jag bli sur för ett stripklubbsbesök heller. Som nån annan skrev, smet han iväg ensam för att sitta och tjuvrunka skulle det kännas fel men inte ett gäng grabbar som drar iväg.
Jag har ju också varit på stripklubb. *s*
 

med manliga

Skrivet av  fröken anonym
strippare då eller?
 

*asg*

Skrivet av  Mams
Då hade jag kanske fått nåt annat att fundera på =))) Jag kanske är tillsammans med en man who swings both ways???
 

hade inte velat det

Skrivet av  frugan
hade sagt han inte fick gå dit el. så hade han fått flytta ifrån oss (familjen)
 

Det skulle jag aldrig acceptera!

Skrivet av  Kattis
Jag skulle inte kunna leva med en man som lät sig underhållas av sexindustrin, som jag anser är en totalt vedervärdig bransch som tjänar grova pengar på att förtrycka och förnedra andra människor.

Och jag skulle inte vilja ha en pappa till mina döttrar - eller söner för den delen - som ställde upp på den fruktansvärda kvinnosyn som förmedlas på strippklubbar.

Jag tror att vi aldrig kan stoppa porren om inte männen tar sitt ansvar och aktivt tar avstånd från den.
 

hmm

Skrivet av  Mia
får man anta att du och din make inte hyr en p-rulle på fredagkvällen som krydda..
 

Du antar helt rätt...

Skrivet av  Kattis
...ingen av oss tänder nämligen på att se andra människor utnyttjas och objektifieras i s k "underhållningssyfte"...
 

Skulle inte ta illa upp

Skrivet av  Anna
Vi har lika syn på sex och otrohet.

Jag tycker inte att det är otro att tex titta på sex bilder på datorn eller titta på porrfilm.

Att min man skulle gå med några kompisar på porr klubb....varför inte?
Jag tror inte man nu för tiden sitter och dregglar precis....men vem vet, dom kanske delar ut haklappar vid antren...!

Visst, du får ha din syn på sex och otrohet men i grund och botten är det nog din osäkerhet som spökar, annars hade du sagt åt din sambo vad du tycker och nej, det behöve rinte vara underförstått!!

Att kunna prata i ett förhållande är ju a-o annars kan man lägga ned.....

När ni går tex på stan eller dyl och din kille tittar efter en snygg tjej...är det oxå otrohet??

Och när din man onanerar, är det oxå otrohet??

Kan man inte prata om sex och samlevnad i ett förhållande eftersom det en stor del av ens partnerskap, ja då kan man oxå lägga ned tycker jag!

 

Jag ser det inte heller som otrohet...

Skrivet av  Kattis
...att titta på porr eller strippor. Men det jag vänder mig emot är hela den här sjaskiga porrbranschen som jag anser utnyttjar och förnedrar människor i vinstsyfte. Att titta på porr är att ge sitt stöd till den här branschen och till ett fortsatt utnyttjande av framför allt kvinnor. Och det är det som jag aldrig skulle kunna acceptera från min man.

Jag vill leva med en man som ser kvinnor och män som jämställda och jämlika, inte med en man som accepterar att kvinnor säljs och utnyttjas som objekt.
 

Ja, jag tycker oxå porr industrin

Skrivet av  Anna
är sjaskig.
Men varför tas det jämt upp att det är kvinnor som utnyttjas och är objekt, männen i filmerna då??? vem och vad är det som säger att inte dom utnyttjas??

Kollar man och surfar på nätet så är det ju lika mycket bilder på män som på kvinnor!!

Självklart vill jag oxå leva med en man som ser både kvinnor och män som jämställda och det gör jag oxå!

Men vi båda gillar sex och porr på samma nivå!
 

Visst, män utnyttjas också...

Skrivet av  Kattis
...i porrindustrin, och det gör väl inte saken bättre?

Ärligt talat så har jag mycket svårt att förstå hur man kan gilla porr. Just eftersom jag ser det som ett fullkomligt vidrigt, cyniskt, hänsynslöst utnyttjande av andra människor i vinstsyfte, en objektifiering som jag inte kan tycka är människovärdig.
 

nej, nej, nej o åter nej

Skrivet av  fröken anonym
inte otrohet om han kollar på en annan tjej
inte om han onanerar
har inte heller påstått att det är otrohet om hankollar på p-film eller surfar...

är väl mer det att då är de i fantasin

kan man väl ändå inte jämföra med att gå på strippklubbar?

är inte svartsjuk av mej, inte det minsta, kollar väl lika mycket på killar på stan som han gör på tjejer...

vi pratar visst om ALLT i vårt förhållande, det är bara att den här frågan aldrig kommit upp...
 

Men tydligen

Skrivet av  Anna
är det något du funderat/funderar på, varför annars ta upp det här?????

Ta upp det med din sambo då för det är ju tydligen något du grubblat/grubblar över!
 

jag

Skrivet av  Busluren
skulle inte klassa det som otro alls, men jag skulle absolut inte vilja att han skulle gå på sån klubb..
 

Ärligt?

Skrivet av  Eva
Kunde nog inte bry mig mindre...

Det handlar knappast om känslor av djupare sort när man går på dylika arrangemang. Och då jag mer än gärna skulle gå med tjejgänget och se typ Chippendales, så kan jag knappast neka maken det motsatta.

Och säger man inte gränsena högt, så finns de inte. Ta inget för givet.
 

Skulle min sambo...

Skrivet av  Mams
mot förmodan hamna på strippklubb så hade det förmodligen inte varit på hans förslag och det skulle ske under starkt grupptryck och under tämligen stor inverkan av alkohol =))) Hade nog dock funderat på hur det är ställt om han hade gått dit ensam och nykter...
 

Nej, det vill jag inte att han gör men

Skrivet av  Miko
det har inget med otrohet att göra utan att jag tycker hela den branschen är ett j-a utsugeri och helt förkastlig.

Nyligen stod det om en våldtäkt på en sån Stockholmsklubb (två tjejer strippade "privat" och ena blev våldtagen). Det konstiga var att den andra tjejen inte minns om hon såg något (det ringer en varningsklocka hos mig att hon inte var klar i huvudet om hon missade en sån grej, påtänd eller jätteberusad, jag vet inte).

Nej, det skulle jag verkligen inte gilla av den anledningen!!!


Där har min gräns överträtts för länge sen!!!
 

Min man

Skrivet av  Mallan
har gått på strippklubb en gång. Jag blev väl inte sådär jätteglad kan jag säga. Men en tröst i det hela var att han blev så otroligt illa berörd av stället och hela situationen så risken att han går igen är minimal.

Om jag vore gift med någon som regelbundet gick på strippklubb så skulle jag ha svårt att acceptera det, helt klart.
 

Nej tack

Skrivet av  Malinau
I min värld är dessa män lite för nära neanderthalarna för att falla mig i smaken...
 

Helt ok med mig

Skrivet av  Ida & Toritrollet
å andra sidan skulle jag nog velat följa med honom och kika jag oxå... :)
 

Om min man

Skrivet av  Muffin
berättade för mig att han skulle gå och det var en engångs-händelse tex för en svensexa så skulle jag inte säga något, men bara titta - inte röra! Men om det hände ofta och i hemlighet så skulle det vara en helt annan sak.
 

Jag skulle...

Skrivet av  Fru Marmelad
...nog undra vad det var för idiot jag gift mig med! Skulle han gå på strippklubb skulle han vara kokt kan man väl lugnt säga.
 

JAg är väl konstig

Skrivet av  ÅsaL
Men så länge han inte smyger med det så är det faktiskt OK för mig. Inget jag applåderar, men det är inte heller mitt liv eller mitt val - det är hans.
Sen beror det oxå på vem han går med och när han går precis som Jenny påpekar.
Skulle jag däremot få reda på att han gått på strippklubb utan att berätta för mig så skulle jag bli skitförbannad.
 

moraltanter.........

Skrivet av  provocerande?
låt honom gå!
inget blir väl bättre för att han har en svartsjuk gnälltant som förbjuder honom att ha kul...?
 

??

Skrivet av  ÅsaL
Som svar på mitt inlägg känns din kritik lite konstig...
 

Tja...

Skrivet av  Fru Marmelad
...jag kan ju haft fel men jag trodde i min enfald att det finns bättre sätt att ha kul än att gå på strippklubb *S*
 

ÅsaL

Skrivet av  provocerande ikväll
inte riktat till DIG. allmänt bara. kände mig på humör att skriva lite dumt..
tycker ditt inlägg var vettigt!
 

hehe...

Skrivet av  Fru Marmelad
...ibland flyger bara djävulen i en, känner nog igen det *skratt*
 

Vad är det

Skrivet av   MiaMaria
för skillnad om mannen går på stripklubb och frun går på Chippendales? Verkar vara ok för många att kvinnor får se män strippa men inte motsatsen. Jag skulle inte vlja gå på något, men kunde inte låta bli att kommentera ;)
 

Jag har varit...

Skrivet av  Mams
på Chippendales och ärligt talat så kändes det mest patetiskt och jag fann inte männen som inoljade muskelberg ett ögonblick attraktiva. Kvinnor runtomkring skrek som om elden var lös, jag begriper inte över vad dock. Tycker också att de ser så pinsamt fåniga ut i sitt rörelsesätt, så otroligt INTE upphetsande. Hade min sambo åmat sig på det viset hemma i sovrummet så hade jag nog haft väldigt svårt för att hålla mig för skratt... Jag förstår faktiskt inte vad det är meningen att jag skall känna för själv hade jag svårt att dra på munnen =))) Nä, inget för mig, alltså.
 

Jag skulle nog...

Skrivet av  Mams
inte känna mig helt nöjd, eftersom jag tycker hela porrindustrin är totalt förkastlig och vidrig så som den exponeras och exploateras idag, vilket min sambo vet. Men jag skulle absolut inte känna att han bedrog mig, möjligen mina ideal =))) Porren idag går ju inte att undvika hur du än försöker. Det räcker ju att du står på ICA för att köpa mjölk så får du ett par silikonstinna tuttar uppkörda i nyllet från tidningsstället. Guuuuud vad det är tröttsamt och så fasansfullt fantasilöst och avtrubbande. På strippklubb är det väl oftast se men inte röra som gäller och den som finns här i stan har inte ens utskänkningstillstånd så där sitter karlarna lydigt och dricker sin lättöl eller kopp kaffe =)))
 

Artiklar från Familjeliv