Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min killes taskiga självkänsla sitter i snoppen!

Skrivet av Nope
Jag måste börja med att säga att jag är inte direkt typen som bryr mig speciellt mycket om snoppar. Men det började i sommras när vi var i Grekland med min syster och hennes kille. På natten badade killarna näck och dum som jag var så kommenterade jag att det var den största snopp jag sett. Precis som jag kanske hade gjort om det hade varit någon annan del på kroppen som var "speciell". Nu tjatas det som fan om detta och hurvida jag tycker hans size är etc. Finns det någon kille i det här landet som är stolt fast dom inte har en jättekuk???
Svar på tråden: Min killes taskiga självkänsla sitter i snoppen!

Ja dessa snoppar...

Skrivet av  Jennyn
Jag och sambon pratar öppet om sex och kroppar, han kan komentera en snygg kvinna och jag kan hålla med eller säga tvärt om, likadant som jag kan komentera en snygg grabb.

Meeen... om man råkar säga nått om nån snopp så är det direkt "Du tycker min är för liten!" Jag har ALDRIG sagt att hans är liten, den är LAGOM och jag vill inte ha den varken större eller mindre.

Han verkar tro att alla tjejer vill ha så stora som möjligt. Inte jag, jag vill ha lagom... (då kan man köra på hårdare utan att den är för lång typ...)

Dessa stackars killar och deras snoppar....
Sambon kan säga att han tycker sin snopp är lagom, men säger jag nått om nån annan snopp så har jag direkt sahgt att hans är för liten... *ler snett*

Häromdagen sa han "hörde på radion att medelsnoppen var 13, nånting i längd i världen... då ligger man ju över medel... *skitstolt*

Dessa snoppar...
 

Klantigt...

Skrivet av  Yes
tycker jag det var att säga så. Och taskigt, även om du tyckte så. Det är väl ett kännt faktum att många män bryr sig otroligt mycket om sina snoppar och dess storlek. Skulle du tagit illa upp om han sagt att din systers bröst var de mest välformade, snygga bröst han någonsin sett? Jag tror säkert, och med all rätt, att många är stolta över deras snoppar även om den inte är stor. Det betyder väl inte att man kan bli rejält sårad av en kommentar som din. Och varför kollade du in syrrans mans snopp?
 

På sätt och vis kan jag hålla med

Skrivet av  Pallas
om att det var en lite onödig kommentar, men din jämförelse haltar å det grövsta. Om min man sa "oj det där är de största bröst jag sett" så hade jag förmodligen instämt och inte tagit åt mig det minsta.

Jag tror inte att han skulle reagera på att jag sa att "det där var den största snopp jag sett", men om jag däremot sade nåt i stil med att det var den snyggaste jag sett skulle han förmodligen bli sne.

Vist finns det män med små snoppar som inte lider av dåligt självförtroende för det.

 

Nej

Skrivet av  A
Men hon sade ju inte att det var den snyggaste snopp hon sett - bara att den var stor. Det kan man ju inte jämföra med att han skulle säga att någons bröst var "snygga och välformade"?
 

Det är känsliga ämnen. Och jag tycker du gjode fel

Skrivet av  en till anonumius =0)
Jag tycker inte alls att killar är speciellt känsliga. Utan det är att mågna killar är det och lika många tjejer är det.

Jag är lättsårad när det gäller mina bröst. Min man sa för tre år sen, då vi var ganksa nytt par, att han alltid har föredragit små bröst. Jag tror inte att han menade något speciellt med det utan tänkte högt helt enkelt. Men jag blev jätte sårad eftersom jag har stora bröst. Jag kan fortvarade inte glömma det.

Annars har jag inga problem med att han säger att han tycker någon är snygg eller så. Bara det där med brösten är känsliga. Men jag tycker inte att jag har dålig självkänsla ändå.
 

Klart det är känsligt, inte bara för män!

Skrivet av  Elinen
Alla är olika känsliga för den typen av uttalanden. Jag kan bara gå till mig själv och jag hade inte kunnat ta det objektivt om min partner uttrycker ett subjektivt omdömme om någon intim kroppsdel på en annan kvinna. För mig skulle det skapas en kritik mot mig själv, en känsla av att kanske inte duga osv även om det inte var min partners avsikt med sitt uttalande.

Vissa kommentarer bör man behålla för sig själv.
 

Tillägg

Skrivet av  Elinen
Alltså även om det är en objektiv kommentar så kan man ju undra på vissa premisser ens partner kallar något för stort eller litet. Jämför han/hon med sin generella erfarenhet eller utifrån nuvarande situation.

Kanske din kille utgår från att ditt uttalande kom från just den situationen när de var två män varav han var den ene, och du kommenterar den andres storlek. Kanske blir det svårt för honom att inte undra om du jämförde med hans och vidare fundera om du är nöjd med hans storlek? Bara lite vidare funderingar!
 

Kan förstå vad du menar, men...

Skrivet av  myself
MEN (varför finns det alltid ett "men"?)...

...om man verkligen känner varandra efter en långvarig relation, behöver det då verkligen så känsligt?

Hur många gånger har man inte sett gigantiska plastbröst på TV tillsammans med någon man, som också kommenterat just STORLEKEN (inte värderat utseendet) utan att detta automatiskt betytt att man själv känt sig värdelös?

Det finns ändå en stor skillnad mellan att öppet BEUNDRA någon annans yttre (även om man givetvis måste få tycka att andra människor är vackra) och att utan skönhetsvärdering kommentera storlek.

Om man STÄNDIGT springer runt och jämför storlekar, då har man ett problem, men om det handlar om en enstaka företeelse, ett möte med en EXTREMT ovanlig person, är det väl inte så farligt?

Antag att vi pratar supersize och att man INTE låtsas om det - skulle då inte den komplexfyllde mannen kunna ta det som en ännu tydligare vink om att han inte dög?
Att det är så känsligt att det inte ens går att nämna?

Försöker gissa hur jag skulle gjort. Troligtvis skulle jag låtit bli att titta och därför sluppit "bekymret".

Har också en vän vars man alltid och inför henne kommenterar varje kvinnlig väderpresentatör, filmskådis eller vilken kvinna som än visar sig i TV och är någorlunda snygg med en massa tjat.

-Den där skulle man ha. Det var inga dåliga grejer. Vilken brud! Vad svettigt det blev!

*får ont i öronen*
MYCKET värre än en storlekskommentar.
 

Snacka om att trycka ner

Skrivet av  ...
din kille i skorna.
Fattar liksom inte varför man vräker ur sig något dyligt, respektlöst!
 

Snacka om

Skrivet av  missy
att bli nedtryckt av sin kille i skorna!

jag fattar inte problemet Nope, du har ju inte sagt vilken underbar stor snopp eller något sånt. Tycker din kille att du ska blunda så fort du ser någon annans snopp eller?

Påminner mig om en snubbe som tyckte att det var viktigt att kvinnor var oskuld när de gifte sig så att männen inte skulle få prestationsångest... Hurra *not*!

Hoppas han inser att han måste jobba med sina egna komplex, inte skylla dem på dig. Om han verkligen tycker att han är en dålig älskare p.g.a. sin snoppstorlek så finns det ju mängder av sätt att bli bättre, och dessutom är det mycket roligare att jobba på det än att ha komplex för något som man ju inte kan göra något åt.
 

Jajjamen :)

Skrivet av  71:an Nika
Min man är stolt fast att han inte har den längsta och grövsta här på jorden. Han vet att han är bra och hur man använder den och det är huvudsaken.

Jag skulle säga precis som du om jag hade badat näck med någon som hade en rejält stor snopp. Fast jag hade sagt som en avslutning ,eftersom jag tycker det,...."stackars syrran"....

Anade du innan detta att din man skulle kunna reagera som han gjorde? Isåfall var det lite klantigt sagt, för tydligen kan det såra vissa. Min man skulle iallafall inte bry sig så jag vågar kommentera.
 

Skrattar åt...

Skrivet av  myself
"stackars syrran"...:-D...och förstår vad du menar.

Om Nopes ord var sanna, ÄR det kanske synd om den syrran (och om dem båda, om han måste tänka sig för hur han vevar med sin grej). Det finns gränser även för den storleken.
;-)

Konstigt att så många män/killar tycks tro att det undantagslöst är "ju större desto bättre" som gäller.

Kan ingen upplysa dem?
 

Så länge vi kommenterar o

Skrivet av  Ullet
diskuterar detta så kommer deras självkänsla att sitta i deras maskformiga bihang, hur ointressant själva storleken är i jämförelse med dom känslor man har inför den som innehar dylik anordning.
 

Men...

Skrivet av  myself
jag förstod att inte Nope ÄR fixerad vid just detta bihang utan att hon precis lika gärna kunnat kommentera ett par ovanligt stora/små händer eller fötter. För henne var det totalt odramatiskt, bara ett konstaterande.

Själv tycker jag inte alls att det diskuteras snoppstorlek särskilt ofta, inte i något sammanhang egentligen. Ingen jag känner verkar tycka att det är intressant nog att tjata om.

Att kommentera andras avvikande _utseende_ kan i och för sig vara tveksamt av en massa olika skäl och man bör _verkligen_ tänka sig för (jag är själv jäääääääätteförsiktig med sådant), men ibland tar den mänskliga nyfikenheten överhanden.

Om jag ser en gigantisk hund, större än någon annan jag tidigare mött, eller en gran som ser ut att nå upp till lille Gud själv och alla de små rara änglarna, går jag knappast förbi utan en kommentar.

Uppfattade som sagt att det snarare handlade om detta.
 

Jag svarade på varför killarna

Skrivet av  Ullet
inte förstår att storleken är egal inte om Nopes bravader. *S* Jag skulle nog också kommentera ett extrem fall, men just detta med varför killar inte fattar varför storleken inte har nån betydelse tror jag ligger i att vi diskuterar gärna snoppar, läs bakåt, det är längder o bredder, hur sköna vissa är osv då är det inte långt bort att få komplex. Sen är ju snoppen så intimt förknippad just med hur skönt det är, att den funkar osv o då är det väl ganska logiskt att storleken får ta sån stor plats i deras medvetanden.
 

Jodå

Skrivet av  myself
Visst fattar man, visst fattar man, klok som man nu är *klappar mig belåtet på mitt innehållsrika huvud*.

Om jag vore man kanske jag skulle undra detsamma.

Fast JAG upplever faktiskt inte att vi tjejer/kvinnor snackar storlek särskilt ofta. Sedan kan det förstås ha varit diskussioner om det just här, men jag tycker ändå inte att de är vidare vanliga och när de förekommer blir den allra vanligaste slutsatsen att det viktiga är hur man använder sina förmågor och VEM man är med, inte hur många centimetrar han har att slänga omkring med.

Minns jag fel om jag inbillar mig att ursprungsfrågan i storleksdiskussionen på Fråga Mammor ställdes av en man?

Visst är det viktigt? ;-)
 

Artiklar från Familjeliv