Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

HALLOWEN???

Skrivet av Magda nu 4-barns mor!
När är det?
Trodde att det var den 31/10, men nu sa mina grannbarn (12-15 år) att de ska ut och busa och skrammas i kväll, och på TV har jag sett en massa tips inför Hallowen denna veckan. Tittade i ett lexikon och där stod det Hallowen firas dagen innan allahelgons dag dvs 31 okt. Men det stämmer ju inte alls. Den dagen är ju idag och 31 var ju förra helgen. Är vi i Sverige helt udda, övirga Världen firade hallowen förra helgen.
SNÄLLA HJÄLP MIG REDA UT DETTA. KOMMER VI ATT BLI ÖVERÖSTA AV "BUS ELLER GODIS BARN" IKVÄLL!?!?!???
Svar på tråden: HALLOWEN???

31/10 + ett tips i all välmening

Skrivet av  Elin E
Kolla inne på Storhelgssnack (under Råd och Recept)och så scrollar du lite så ser du att varenda sida fylls av halloweensnack! Litet tips, för därinne har det debatterats hett. Halloween är den 31/10 men det verkar som om det endast är en liten skala som vet detta - handeln, teven och de flesta andra tycks tro att det är samma sak som Allhelgona. Många upprörda inlägg hittar du om du hoppar vidare till Storhelgssnack, som sagt var!
 

Ursäkta stavfel och...

Skrivet av  Elin E
... att inlägget verkar lite förvirrat. Blev splittrad av att svara i telefon samtidigt.
 

Tack, visste inte att det fanns..

Skrivet av  Magda nu 4-barns mor!
ett sådant snack, ska gå in dit och läsa.
 

Artiklar från Familjeliv