Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tål inte

Skrivet av Återstår kondom?
p-piller(blödningar), mini-piller(blödningar) klarar ej spiral(blodbad). Kan P-stav vara ett alternativ?
Svar på tråden: Tål inte

Pessar..

Skrivet av  S-J
.. återstår också.
Om du inte klarar av p-piller eller minipiller så är väl sanolikheten stor att du helt enkelt har svårt att klara av hormonella p-medel och då går ju p-staven också bort även om det är annan dosering.
 

Men

Skrivet av  Återstår kondom?
varför har ingen gynekolog föreslagit det egentligen? Konstigt. Det är ju en jättebra ide`.

Ska ringa BM på måndag.

PS Jättesnygg infobild!
 

Många gyn och BM..

Skrivet av  S-J
.. tycker pessar är för gammaldags. Men vad sjutton gör det, så länge det funkar och man mår bra?! ;) Jag tycker pessaret har ett oförtjänt dåligt rykte.

Tack förresten :0)
 

Jag testade Pessar

Skrivet av  Mollan
i somras och var jättenöjd! Men...tyvärr fick min kille svampinfektion av den spermiedödande salva man ska ha till så det var bara att lägga ner Pessaranvändandet :(
 

Trist :0(

Skrivet av  S-J
Är ni säkra på att det var pga salvan och inte bara en slump? Jag vet att kvinnor som har problem med täta svampinfektioner KAN få ännu större bekymmer om de använder pessar men det ska mer ha att göra med att det blir "tätt" liksom än själva krämen.
 

Ja vi är säkra :(

Skrivet av  Mollan
Och det är bara min kille som fått svampinfektion, jag har klarat mig! I alla fall har jag inga symptom. Just nu är han inne på andra behandlingen, för den första salvan han fick funkade inte...så det är dags för mig att ta en behandling också så jag inte är bärare av eländet *suck*
 

hormonspiral?

Skrivet av  träskvatten
De har mkt mindre halter av hormoner!
Just de som avger hormoner brukar ha som biverkan att mensen blir mkt mindre lr tom upphör!
 

En nack del...

Skrivet av  Mimmi & Zacki
..man går upp i vikt...
Jag har en just nu, är nöjd med att slippa mensen som var enorma plågor för mig förr...men den största nackdelen är att man kan gå upp i vikt...jag har gått upp 25 kg!
 

inga nackdelar

Skrivet av  pillerillan
Som motvikt till mimmi&zackis inlägg ovan så klämmer jag i med att det inte finns några nackdelar med hormonspiral om du frågar mig. Ingen viktuppgång, ingen dålig hy, ingen minskad sexlust. Däremot ingen mens efter de första månadernas stänkblödningar.
Totalt sett en kanongrej!
 

Nåja... nackdelar finns!!

Skrivet av  EB
För mej funkade inte alls hormonspiral... gick ner i en hemsk depression som min man hade sinnesnärvaro nog att koppla till hormonspiralen (trots att min barnmorska sa att "hormonnivån är så låg att den ska inte påverka, och den jobbar bara lokalt"). När jag plockade ut spiralen så tog det bara ett par veckor så såg jag ljuset igen :)
Alltså, jag tror också att det är en kanongrej för jättemånga, men det passar inte alla! Har både hört och läst om fler än mej som är överkänsliga för hormonet som fått samma problem med hormonspiral.
Säjer inte att du inte ska prova, men jag ville bara att du ska vara medveten om att du KAN få problem.
 

Artiklar från Familjeliv