Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver lite råd!

Skrivet av Jagad fru
Hej på er alla.
Det är första gånger jag skriver här, men jag behöver lite råd.
Det är så här att för ett tag sen fick jag ett sms på min mobil "hej hur är det, kram" Tänkte inte mer på det, fel mottagare givetvis. En timme senare "är du servitör eller är det fel?" Jo, min man är ju servitör... Svarade precis det och då ville avsändaren ha min mans mobilnr. Det gav jag givetvis inte.

Frågade vem de ville ha tag i. Klockrent svarade med namn och restaurang........
Då gick det rysningar i kroppen. I försvar så svarade jag att min man var fel person de letade efter.
Då får jag ca 4 sms som tjatar att jag ska be min man ta reda på mobilnr till den personen de söker. Som ÄR min man.....

Min man har följt allt från början, men igår kväll när ett nytt sms kom så svarade han och avsänadren förstod att de hade hittat rätt person.... Det hela slutade med att avsändaren skrev" jag vet väl att han har barn och dig" !!!!!!!!!!!! Och nu mår jag bara illa.

Vad är det för sjuka människor? Har bett dem att lämna oss i fred, men avsändaren "vill ju bara bli vän med honom"
Det värsta är att nu har det börjat ringa i hemtelefonen...... dolt nummer... ingen säger något.....
Min man står för mitt mobilnr, så det är så de har hittat min nr.

Vet någon om man kan polisanmäla sånt här? För jag har deras mobilnr och kan lätt få deras namn

Just nu känner jag mig fången i mitt eget hus. Jag vill inte ha mobilen igång och vi stängde av telefonerna igår när vi gick och la oss....


Suck säger jag bara.
Svar på tråden: Behöver lite råd!

inga råd

Skrivet av  lilla jag
men vill skicka en jättekram.

fy vad jobbigt.

*kramar om *
 

Tack!

Skrivet av  Jagad fru
Jo, kan lugnt påstå att det är jobbigt....
 

Polisanmäl

Skrivet av  Annika60
Jag skulle gå till polisen med det här. Ni ska inte behöva känna er trakasserade och förföljda. Det är kanske en människa som inte mår bra, men det är ju ingen ursäkt för trakasserierna. Vederbörande behöver ju vård i så fall.
 

Jag polisanmälde

Skrivet av  Em
Jag har "gode-man-uppdrag" åt bl a psykiskt sjuka människor (alltså hjälper dem med ditt o datt, sköter ekonomin, ser till att de har det bra mm mm)

En av mina klienter blev bekant med en person som började ringa till h*n dag som natt. Efter ett tag började ringandet även här hemma hos mig och det var _alla_ tider på dygnet.

Vi började med att försöka prata, sedan berättade vi att vi skulle polisanmäla om ringandet inte upphörde och till slut blev vi tvingade att göra det.
Fördelen (?) för oss var ju att vi visste vem som ringde.
Polisen var väldigt hjälpsamma, de ringde upp den här personen och var t o m på ett hembesök till h*n.

För oss hjälpte det, det är endast i stunder när *ringaren* mår mkt dåligt som vi får konstiga telesamtal.

Mitt förslag är att ni talar om för den som ringer att ni tänker polisanmäla om det inte upphör, det är ju en start.
Lycka till
 

Det lutar åt

Skrivet av  Jagad fru
att jag kommer göra en polis anmälan.
Det har ringt en gång i dag på hemtelefonen, dolt nr och ingen svarar.
Så fortsätter det på mobilen där de inte kan gömma sitt nr kommer jag att polisanmäla avsändaren.

Tack för ditt svar!
 

Men om ni får sms

Skrivet av  Helena
...då måste ni ju se mobilnumret?
Gå in på www.hitta.se och sök där vem som står för det mobilnumret.
 

Huvva

Skrivet av  Helena
Huvva vad otäckt att inte känna sig trygg.
Vad säger din man om alla sms? Har han nån aning om vem som skickar dom?

Kan ni inte ringa upp mobilnummret som skickat er sms:en och fråga vad dom sysslar med och vad dom är ute efter?
 

Artiklar från Familjeliv