Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag vill ha SEX!

Skrivet av Catta
Är tillsammans med en kille sen två år tillbaka och vi har aldrig haft sex. Jaha, varför då? Jo först så var han väldigt osäker (inte haft sex på nästan 10 år innan mig och jag tror att det tog tvärstopp)för att senare "skylla på" att han inte har någon lust för att hans kropp och psyke inte orkar. OK, jag köper det! Mina dilemman nu är 1) Jag är så förbannat sugen på sex och tycker det börjar bli tråkigt att "göra" det själv. 2) Jag börjar känna att det kan bli enormt svårt att sätta igång när han väl känner att det är dags. Första tiden kysstes vi väldigt mycket, nu blir det mest en puss emellanåt. Jag vet liksom inte hur sjutton man ska få tillbaka lusten (som har försvunnit).

Vi är inte sambos än, men ska bli om några månader. Det senaste året har dessutom kantats av tre dödsfall (nära) och en massa annat skit så för närvarande är vi allt annat än goa med varandra.

Jag vill ha sex, men vill ju inte vara otrogen mot honom och som sagt, det börjar bli tråkigt att göra det själv. Vad gör man?

Jodå, jag har funderat på om vi verkligen ska flytta ihop!
Svar på tråden: Jag vill ha SEX!

Spontant säger jag...

Skrivet av  L
flytta inte ihop! Har ni varit tillsammans två år utan att någonsin haft sex så undrar jag om ni kan få igång ett sexliv nu när första förälskelsen är över. Det låter inte som ett förhållande att bygga på, tyvärr! Tänk efter om du vill leva ett liv utan sex innan ni flyttar ihop. Det är ju lättare att bryta nu om du känner att det inte fungerar än när ni flyttat ihop. Nu låter jag kanske hård men enligt din beskrivning låter det inte som du egentligen vill leva så. Så mitt råd, känn efter vad DU vill ha ut av livet. Är det detta?
 

Sant!

Skrivet av  Catta
Det är inte så här jag VILL leva mitt liv. Ska ta mig ytterligare en funderare.
 

Flytta inte ihop!

Skrivet av  AftonQuinna
Att han inte vill ha sex med dig kan ha flera olika förklaringar.

* Han kan ha en smittsam könssjukdom.
* Han är inte heterosexuell.
* Han kan ha transsexuella känslor som krånglar (tar många år att komma till insikt).
* Något psykiskt, kan ha varit utsatt för övergrepp som barn och har svårt med sex.
* Annat psykiskt, han ser dig som en ersättning för sin mamma, och henne har man inte sex med men bor ihop med.
* Han har oskulden kvar, men säger att han har gjort det tidigare (vanlig ursäkt).
* Han skäms för sin kropp.
* Eller så är han asexuell, helt enkelt, och då lär det inte bli så mycket sex överhuvud taget.
 

Kan ligga nåt i det!

Skrivet av  Catta
Vissa av punkterna kan nog vara sanna:
Ersättning för mamma (som nyligen dog). Han skäms för sin kropp. Jag tror inte att han är trans- eller asexuell *fniss*, men man vet ju aldrig (tolka dock inte det här som att jag skulle ha fördommar eller ha nåt emot vare sig trans- eller asexuella, inte därav fnisset, bara svårt att tänka mig honom som transa).
 

Oh, inte transa! -inte samma sak-

Skrivet av  AftonQuinna
Transsexuell betyder inte att man klär sig i kvinnokläder, utan man är född i fel kön.

Om det är en man, så är dom som regel extremt "manliga", med manliga yrken, manliga attribut, styrketränar, gör "farliga" saker mm. Allt för att få bekräftelse på att dom är män.

Transor är något annat, det är ofta feminina och homosexuella män som INTE känner sig som kvinnor, men däremot feminina.

Men ofta känner man på sig att något "inte stämmer". Män som byter kön och är gifta, har ibland fortsatt sitt förhållande med sin fru, men i ett lesibiskt förhållande istället.

Fast du kanske har svaret själv någonstans? För det kan klart räcka med att han är blyg, osäker, inte tycker om sin kropp och saknar sin mamma.

Bara du tar honom som den han är, så kan man ju få förhållandet fungera ändå.

Men personligen så skulle jag nog försöka få till det med lite sex innan jag flyttade ihop... Lite för att se att allt är ok.

Kanske har han ett fult ärr på magen?
 

Sorry!

Skrivet av  Catta
Jag vet skillnade på transor och transsexuella (tar absolut inte illa upp för att du förtydligade), jag tänkte bara inte på att jag skrev transa.

Min kille är stor, han har världens mage, men är inte fet (dvs. hans kropp är hård, mycket muskler), men vi har inga problem med att visa oss nakna och han skäms inte för sin nakna kropp, däremot tror jag att han ser magen som ett hinder för sexuella aktiviteter, för han har inte så himla stor snopp (jag har sett den eregerad). Kombinationen kan ju bli ett problem. Mig stör det inte ett dugg att han ser ut som han gör så länge han mår bra (vilket han i.o.f.s. inte gör men det är en annan femma).

Jag försöker komma på sätt att locka honom till sex, men vette gudarna hur det ska gå till.
 

Du får lura honom lite...

Skrivet av  AftonQuinna
Kanske ta in på hotell någon natt, så man kommer ifrån vardagen?
 

NEJ NEJ NEJ!

Skrivet av  LillKatt
Inget förhållande utan sex! Är det mitt ex du ska flytta ihop med så är han dessutom ute efter att få mig tillbaka! *asg*
 

SUCK!

Skrivet av  Catta
Jag tror inte att det är ditt ex. men man vet ju aldrig. :-)
Jag håller med dig, inget förhållande utan sex. Det börjar bli väldigt uppenbart nu. Jag frågade honom för ett tag sedan om vi någonsin kommer att ha sex: "Självklart" fick jag till svar.... (Ja om sådär en 10 år då eller när allt är bra..).
 

Tycker faktiskt...

Skrivet av  Tompa
att det låter en smula udda att vara tillsammans i två år utan att ha sex om man inte kommit överens om att vänta med sex före äktenskapet förstås =) Om ni skall ha ett fungerande förhållande så måste ni börja prata riktigt ordentligt om varför han inte vill och varför han inte har velat på två år. Jag hade för länge sedan börjat tvivla på mig själv och min egen förmåga att attrahera honom om det hade handlat om mig. Har du aldrig tvivlat eller saknat den formen av bekräftelse? Jag tycker det låter som om han har nån sorts psykisk spärr eller gigantisk osäkerhet av nån okänd anledning. Ni behöver lösa detta problemet innan ni flyttar ihop annars tror jag att det tar slut fortare än kvickt och ni måste prata, prata, prata och kanske ta hjälp från nån otomstående. Är ni väldigt unga? Om han känner sig sviken och sårad från tidigare förhållanden så måste du ju i så fall ställa frågan hur länge han tänker leva på de "meriterna". Antingen ber man om hjälp eller så försöker man gå vidare anser jag. Man måste ju våga lite för att vinna mycket!!!
 

Håller med dig!

Skrivet av  Catta
Vi har ingen ståndpunkt att vänta till innan giftermål eftersom det är nåt han är skeptisk till ändå.
Vi har pratat en hel del om detta och han säger att det absolut inte beror på att jag är osexig eller att han inte är attraherad av mig utan att han för närvarande har för mycket annat i livet som gör att han har "stängt av" sexualdriften (önskar att jag hittade samma knapp).

Vi är över mellan 35 - 40....!!!
 

Vilken jobbig sits!

Skrivet av  LillKatt
Försök att prata honom tillrätta du, det ordnar sig säkert på ett sätt så att båda får sina behov tillfredställda - men kanske innebär det att du får söka dig vidare. Lycka till!
 

tänder han inte

Skrivet av  karin
på något överhuvudtaget? är han aldrig kåt? finns det såna killar i så fall?
 

Jodå, han tänder!

Skrivet av  Catta
Det räcker med att vi ligger bredvid varandra i sängen och jag pillar lite på snoppen så vaknar den till liv, å då kallar han den genast för förrädare, så det är absolut inget fel på "mekanismen".
I början gjorde jag det skönt för honom, i sängen i duschen men det var bara från mitt håll så till slut tröttnade jag samt att han tyckte det var så pinsamt.

Ibland förstår jag mig inte på män! :-)
 

Kanske bög?

Skrivet av  Marina
Det finns ju såna som inte våga erkänna att de vill ha sex med en man, eftersom de ställs krav och förväntningar på att han ska ha fru och barn osv...

Och i och med det så kämpar han, fast innerst inne vill han kanske ha en man?
Det är inte dig det är fel på....inte honom heller, men ni är iså fall inte ämnade för varandra.

Kram
 

När man känner sig trygg i ett förhållande

Skrivet av  Lena_O o<:-)
så kommer sexet naturligt.

Ni kanske behöver rensa luften och prata ut ordentligt. Vända ut och in på er själva! Ställa djupa frågor och svara ärliga svar?
 

Oh NO!

Skrivet av   oa
låter så fruktansvärt sjukt..säger som andra, flytta int eihop, pliiz!
 

jag skulle inte..

Skrivet av  carina
flytta ihop med en man jag aldrig haft sex med.det låter inte normalt om han hadde en tro och att man måste vänta osv då skulle jag försstå men nej tack..ta ett annat tåg!
 

Artiklar från Familjeliv